Úvod Analýzy Analýza akcie Adobe

Analýza akcie Adobe

Viete čo všetko patrí pod obľúbenca Wall Street a oplatí sa kupovať akcie Adobe?

0
akcie Adobe

Podnikanie a produkty Adobe

Firma Adobe so sídlom v San Jose v Californii bola založená v roku 1985 Johnom Warnockom a Charlesom Geschkem. Postupne sa vypracovala na nadnárodnú spoločnosť, ktorá poskytuje softvér na tvorbu obsahu, správu dokumentov a služby digitálneho marketingu či kreatívnej reklamy pre profesionálov a obchodníkov pri vytváraní, správe, dodávaní, meraní, optimalizácií a interakcii s viacerými operačnými systémami. Akcie Adobe

Firemné produkty sa rozdeľujú do 3 kategórií: digitálne média, digitálne zážitky a publikovanie a reklama. Medzi tie najpopulárnejšie patria Photoshop, Illustrator, Lightroom, Acrobat Reader či Creative Cloud. Aktuálne je Adobe 39. najcennejšia na svete s trhovou hodnotou 220 mld. dolárov vďaka miliónom aktívnych používateľov.

Produkty od Adobe, zdroj obrázku: Dribble

Skvelý vývoj

Na obrázku nižšie je zobrazený vývoj tržieb a zisku za posledných 10 rokov. Môžeme vidieť, že po rokoch miernej stagnácie sa v roku 2015 spoločnosť odrazila k výbornému rastu, ktorý je na úrovni v priemere viac ako 20% za rok, pričom ziskovosť rastie ešte výraznejšie. Tento trend nasmerovali kroky manažmentu, ktoré transformovali podnikový softvér na predplatný model založený na cloude. V súčasnosti už viac ako 90% tržieb podniku pochádza z predplatného modelu.

Aktuálnym zdrojom rastu výnosov je predovšetkým oblasť digitálnych médií, ktorá medziročne vzrástla o 20% a to najmä vďaka dopytu po službách Creative a Document Coud Services počas pandémie. Segment digitálnych zážitkov zaznamenal pomalšie tempo rastu, konkrétne vo výške 12%. Manažment očakáva v ďalšom roku tržby o 18% vyššie ako tržby, čo môžeme pokladať za relatívne presné číslo, keďže model mesačných predplatných splátok dáva vedeniu spoločnosti do rúk presný nástroj na projekciu financií.

Akcie Adobe, vývoj tržieb a zisku

To plánuje naplno využiť možnosti, ktoré ponúka obrovský trh digitálnych médií a má na to niekoľko možností. Jednou z nich je vývoj nových programov, ktoré rozšíria už tak širokú ponuku produktov a prilákajú ďalších používateľov. Adobe iba za predchádzajúci rok minula na výskum a vývoj takmer 2,2 mld. dolárov, čo predstavuje cca 17% z výnosov a čím jasne deklaruje, že neplánuje „zaspať na vavrínoch“.

Ďalšou príležitosťou, ktorú už manažment viackrát využil a nepochybne využije v budúcnosti sú akvizície. Za uplynulých 30 rokov, Adobe odkúpilo cca 50 spoločností rôznych veľkostí. Medzi tie významné patria najmä akvizície amerických firiem Magneto a Marketo z roku 2019, na ktoré minula spoločnosť viac ako 6 mld. dolárov. Tou zatiaľ poslednou bola kúpa firmy Upfront za 1,5 mld. z novembra minulého roka.

Oplatí sa kúpiť akcie Adobe? Vybrané ukazovatele

Adobe s aktuálne prebiehajúcou digitálnou vlnou spôsobenou pandémiou je ako trhový líder ideálne situovaná k tomu, aby ju naplno využila a pretavila do ešte lepších čísel v budúcnosti. Avšak ani to nemusí stačiť na to, aby sa dalo jasne odpovedať na otázku či sa oplatia kúpiť akcie spoločnosti. V tabuľke nižšie sú zobrazené vybrané údaje, ktoré pomáhajú dotvoriť obraz o akciách Adobe a o tom či sú aktuálne podhodnotené, resp. nadhodnotené.

SpoločnosťAdobeSalesforceAutodesk
Trhová kapitalizácia (mld. $)220,04198,6960,69
P/E42,4056,53143,75
P/S17,339,8416,81
P/FCF41,9955,6344,19
Úrokové krytie36,5310,22
Bežná likvidita1,481,220,83
Operatívna marža32,93%1,11%15,85%
ROE46,26%9,85%
ø rast výnosov za 3r22,10%25,60%17,30%
zdrojové údaje: gurufocus

Vo väčšine ukazovateľoch Adobe vychádza popri 2 konkurentoch Salesforce a Autodesk najlepšie. Z hľadiska finančnej sily je na tom spoločnosť veľmi dobre, hotovosť presahuje výšku celkového dlhu, ukazovateľ úrokového krytia je na vysokých číslach a bežná likvidita je na ideálnej úrovni, kedy je firma finančne efektívna.

Rentabilitu, ktorú v tabuľke zastupujú ukazovatele operatívnej marže a ROE sú priam ukážkové a patria medzi tie najväčšie na trhu vôbec. V praxi tieto dosiahnuté hodnoty znamenajú, že na každé euro tržieb, dokáže firma vyprodukovať 33 centov operatívneho zisku, resp. na každé 1 euro investovaného kapitálu dokáže, firma vyprodukovať 46 centov čistého zisku. Čiže ak bude predaj produktov a služieb Adobe naďalej rásť rýchlym tempom, čistý zisk ako aj hodnota prinášaná akcionárom bude rásť taktiež veľmi rýchlo.

Tieto výborné výsledky samozrejme nenechávajú chladných investorov z Wall Street, ktorí si cenia tak vysoko, že aktuálny pomer ceny akcie a čistého zisku na 1 akciu (P/E) je na úrovni 42,40. Rovnako ukazovatele P/S a P/FCF ukazujú, že sú akcie Adobe momentálne pomerne drahé a vyššie oproti historickým hodnotám, avšak vzhľadom na stabilitu a potenciál, ktoré spoločnosť prináša môže investícia byť vhodná voľba a to najmä z dlhodobého hľadiska.

Akcie Adobe

Akcie Adobe neponúkajú svojim investorom žiaden dividendový výnos, čo však plne nahrádza vysokými kapitálovými výnosmi. Za poslednú dekádu vzrástli o takmer 1 300%, pričom za obdobie 1 roka poskočili o 35%. V súčasnosti sa obchodujú o cca 13% nižšie od svojej najvyššej hodnoty zo septembra minulého roka.


Tieto výborné rasty poháňa schopný manažment, ktorý rozumne alokuje a rozdeľuje nazhromaždený kapitál. Investuje ich do ďalšieho rastu a akvizícií, ktoré akcelerujú ďalší rast spoločnosti. Okrem toho však firma vracia hodnotu akcionárom i prostredníctvom významných spätných odkupov. Iba za posledný kvartál odkúpila späť 16 miliónov svojich akcií a stiahla ich tak z trhu, čím sa zvyšuje zisk na akciu. V spätných odkupoch plánuje firma pokračovať i naďalej.

Ďalšie analýzy

BEZ KOMENTÁRA

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno

Exit mobile version