Hlavné rozdiely vo výsledkoch
Alibaba a JD.com, dve najväčšie čínske e-commerce spoločnosti, aktuálne zápasia s poklesom spotrebiteľskej dôvery a slabším hospodárskym rastom v Číne. Obidve firmy nedávno zverejnili svoje kvartálne výsledky, ktoré odhalili odlišné stratégie a výkony. Ktorý z týchto lídrov je lepšie pripravený zvládnuť výzvy a udržať si vedúce postavenie na trhu?
Alibaba, známa svojimi platformami Taobao a Tmall, vykázala nárast tržieb z cloudu o 7 %, pričom výrazný podiel na tomto raste má zvýšený dopyt po AI produktoch. CEO Eddie Wu zdôraznil, že AI produkty zaznamenali trojciferný rast. Napriek tomu celkové tržby spoločnosti (33,7 miliárd USD) zaostali za očakávaniami analytikov.
JD.com, ktoré sa tradične zameriava na retail a elektroniku, dosiahlo mierny nárast tržieb o 5,1%, čo bolo v súlade s očakávaniami. Spoločnosť sa však môže pochváliť výrazným rastom čistého zisku o 48 %, čím prekonala očakávania trhu. CEO Sandy Xu uviedla, že JD.com sa snaží profitovať z pozitívnejších signálov na čínskom trhu, ale varovala, že úplné zotavenie si vyžiada čas.
Tržby z AI pre Alibabu a lepšie marže JD
Alibaba vsádza na inováciu prostredníctvom umelej inteligencie. Jej cloudový segment sa stal svetlým bodom v čase, keď spotrebitelia uprednostňujú úspory pred výdavkami. Navyše, spoločnosť sa snaží získať späť podiel na trhu stratený v prospech konkurenta PDD Holdings. Podľa analytikov J.P. Morgan by mohla Alibaba stabilizovať svoj podiel na trhu na úrovni približne 35 % počas nasledujúcich rokov. Vďaka nižšiemu oceneniu akcií (10,4-násobok forwardových ziskov) v porovnaní s Amazonom (35,3-násobok) predstavuje potenciálne atraktívnu investičnú príležitosť.
JD.com medzitým zdôrazňuje ziskovosť. Maloobchodné marže prekonali očakávania už piaty kvartál po sebe, čo naznačuje, že firma sa viac sústreďuje na dlhodobú udržateľnosť než na agresívny rast tržieb. Napriek tomu sa spoločnosti podarilo počas Singles‘ Day zvýšiť počet zákazníkov o 20%. Benchmark analytici očakávajú, že JD.com bude pokračovať v stratégii zameranej na ziskovosť, aj keď to môže znamenať obmedzený rast v krátkodobom horizonte. Konkurencia od Alibaby, Temu a ďalších hráčov zostáva intenzívna.
Obe spoločnosti majú čo robiť, aby zvládli slabé zotavenie spotrebiteľskej dôvery v Číne. Singles‘ Day, najväčší nákupný sviatok v krajine, síce prekonal očakávania, ale rast bol len mierny. Napriek stimulačným opatreniam od vlády spotrebitelia stále zvažujú, kam smerovať svoje peniaze. Predaj domácich spotrebičov a špecifických kategórií, ako sú „blind boxy“, však ukazuje sľubné príznaky rastu.
Akcie JD.com vs Alibaba
Alibaba stavia na inováciách a AI, zatiaľ čo JD.com preferuje ziskovosť a kontrolu nákladov. Oba prístupy majú svoje výhody, ale budúcnosť týchto gigantov závisí od tempa zotavovania čínskej ekonomiky a ich schopnosti konkurovať novým hráčom. Hoci Alibaba prešla turbulentným obdobím, jej investície do cloudu a umelej inteligencie by mohli zabezpečiť dlhodobý rast. Na druhej strane JD.com ukazuje, že stabilné marže sú v neistom ekonomickom prostredí silnou devízou.
Čínske e-commerce firmy ukazujú rozdielne výsledky. Alibaba s rastom 15,5 % ťaží zo svojich cloudových inovácií, zatiaľ čo JD.com exceluje s 28,7 % vďaka zameraniu na zvyšovanie marží. Pinduoduo naopak čelí poklesu -21,7 %, najmä po tom, čo predstavitelia firmy upozornili, že „rast tržieb bude nevyhnutne pod tlakom kvôli intenzívnej konkurencii a mnohým legislatívnym opatreniam“. Tieto slová spolu s nižšími tržbami než očakávanými spôsobili paniku medzi investormi a poslali akcie nadol o takmer 30 %. Pre porovnanie, S&P 500 si vedie stabilne s rastom 23,7 %, čo zdôrazňuje jeho atraktivitu pre investorov hľadajúcich rovnováhu.
Ďalšie výsledky z tejto kvartálnej sezóny
Disney vystupuje z tieňa, Deadpool & Wolverine prepísal históriu
Akcie Spotify v tomto roku vzrástli o 120 %. „Rok speňaženia“ funguje
Akcie Shopify vzrástli o 22 %, čo prinesie Black Friday?
Grab s historickým ziskom, akcie rastú o 12 %
Warner Bros. po rokoch v zisku, „The Penguin“ trhákom
Airbnb vysiela zmiešané signály, čo sa očakáva?
Arm: Od najväčšieho IPO roku 2023 po využitie v iPhone 16
Lyft a séria rekordov, akcie letia nahor o 23 %
MercadoLibre v poklese o 9 %, expanzia úverov zasiahla zisky
CVS Health si pripisuje 11 %, pomôže Trumpove víťazstvo?
Novo Nordisk zrýchľuje výrobné kapacity liekov proti obezite
Nasdaq dvíha varovný prst, Super Micro odpisuje 15 %
Najnovší prírastok indexu S&P 500 Palantir valcuje, akcie na maxime
Garmin opäť našiel rastový smer, rekordné tržby a akcie na maxime
Meta prekonáva očakávania, no investície do AI tlačia akcie nadol
Pohltia masívne investície Microsoftu do AI zisky?
Nadšenie opadáva, farmaceutický gigant Eli Lilly sa prepadá o 11 %
Akcie Redditu explodovali, ide o najväčší nárast od IPO
Sydney Sweeney nezaberá, akcie Crocs padajú o 18 %, HeyDude brzdou
Návrhár čipov AMD, hlavný konkurent Nvidie, sa prepadá o 8 %
Prvý člen Big Techu zdôrazňuje silu AI, akcie Google rastú o 5 %
Adidas dobýva Čínu: Predaje rastú, Nike zaostáva
Zlato láme rekordy. Newmont, najväčší producent zlata na svete, nedokáže využiť tento boom
Sektor EV dostáva pozitívny impulz, ON Semiconductor rastie
Cybercab na cestách už budúci rok? Tesla si pripisuje 22 %
Dividendový kráľ Coca-Cola kompenzuje pokles predaja zvýšenými cenami
Philip Morris: Rekordné tržby a najväčší rast akcii od roku 2008
SAP profituje z cloudovej transformácie, mierne však zaostáva
Intuitive Surgical: Nový systém Da Vinci 5 motorom rastu
LVMH s prvým poklesom tržieb od pandémie Covid-19
Najväčšia zdravotná poisťovňa na svete UnitedHealth sa prepadá o 8 %
ASML s najväčším prepadom akcii za 25 rokov
Johnson & Johnson zvyšuje prognózu tržieb, právne spory neutíchajú
Najväčšia banka v USA JPMorgan valcuje, akcie na maxime
Expanzia Domino’s Pizza zaseknutá, zníženie výhľadu na tento rok
PepsiCo s globálnym poklesom tržieb aj objemom predaja
Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU