Kvartálne výsledky
Pandémia rozdelila spoločnosti z hľadiska dopadu na víťazov a porazených. Do prvej skupiny možno s určitosťou zaradiť streamovacie platformy, keďže ľudia mali počas homeofficu a lockdownov viac voľného času v domácnosti a svoje zraky upierali na digitálny obsah, ktoré ponúkajú. Spoločnosť Walt Disney sa však ocitla niekde uprostred. Jej zábavné parky, disneylandy a filmové štúdia ako Marvel, Lucas Films či Pixar zostali zatvorené, čo znamenalo pre podnik veľkú ranu.
Na druhej strane však streamovacia služba Disney+ sa stala najrýchlejšie rastúcou na svete, keď za 1 a pol roka získala 95 miliónov predplatiteľov. Ako sa však opatrenia začali v priebehu tohto roka uvoľňovať situácia sa obrátila, parky sa otvorili, filmové štúdiá opäť natáčajú a generujú príjmy, a rast používateľov Disney+ dramaticky spomalil. Keďže však manažment aj investori veria, že budúcnosť spoločnosti je práve v streamovaní, Wall Street predovšetkým sleduje ako sa vyvíjajú udalosti v tomto segmente.
Spoločnosť včera po uzavretí trhu zverejnila svoje čísla za 4. kvartál, ktorými teda aj ukončila hospodársky rok 2021. Tieto čísla však nedosiahli očakávania analytikov a potvrdil sa trend spomaľovania rastu používateľov platformy Disney+. Akcie Disney v dnešnom pre-market obchodovaní klesajú o -4,92% na $165,86.
Najdôležitejšie čísla
Výnosy: V poslednom štvrťroku 2021 spoločnosť zaznamenala výnosy vo výške $18,53 mld., čo predstavuje medziročný nárast o +26,0%. Analytici však očakávali príjmy na úrovni $18,8 mld. Za celý rok výnosy stúpli o +3,1%, z $65,4 mld. na $67,4 mld.
Operatívny zisk: Operatívny zisk Disney dosiahol hodnotu $290 mil., zatiaľ čo v rovnakom období pred rokom firma zaznamenala operatívnu strata -$580 mil. Za celý rok 2021 operatívny zisk bol vo výške $2,56 mld. a v roku 2020 -$1,74 mld. Operatívna zisková marža tak v počas štvrťroka stúpla z -3,9% na 1,6% a z hľadiska celého roka z -2,7% na 3,8%.
Čistý zisk: Zaznamenaný čistý zisk sa vyšplhal na $255 mil., resp. $0,09 na akciu, pričom minulý rok Disney vytvorila v 4. kvartáli stratu -$629 mil., resp. -$0,39 na akciu. Analytici prognózovali zisk $0,52 na akciu. Za celý rok čistý zisk dosiahol hodnotu $2,51 mld. ($1,09 na akciu), pričom v roku 2020 bola čistá strata úroveň -$2,5 mld. (-$1,58 na akciu).
Cashflow: Operatívny cashflow v poslednom štvrťroku 2021 medziročne stúpol o +58%, z $1,67 mld. na $2,63 mld. a voľný cashflow o +62%, z $938 mil. na 1,52 mld., resp. z $0,52 na $0,83 na akciu. Za celý rok operatívny zisk klesol o -27%, zo $7,62 mld. na $5,57 mld. a voľný cashflow o -45%, z $3,59 mld. na $1,99 mld., resp. z $1,99 na $1,09 mld. na akciu.
Počet predplatiteľov:
Platforma | Q4 2021 | Q4 2020 | Zmena |
Disney+ (mil.) | 118,1 | 73,7 | +60,2% |
ESPN+ (mil.) | 17,1 | 10,3 | +75% |
Hulu (mil.) | 43,8 | 36,6 | +30% |
Streamovacie služby spolu | 179,0 | 120,6 | +48,4% |
V tabuľke vyššie je možné vidieť medziročný nárast používateľov streamovacích služieb prevádzkovaných spoločnosťou Disney. Ich celkový počet stúpol už na 179 miliónov, čím zaostáva za Netflixom už iba o zhruba 35 miliónov predplatiteľov, avšak v číslach badať výrazne spomalenie, keď v súčasnom štvrťroku sa počet nových používateľov Disney+ zvýšil iba o 2,1 milióna.
Rast tržieb v tomto roku bol ťahaný najmä opätovným otvorením zábavných parkov, keď príjmy z tohto segmentu v poslednom štvrťroku 2021 stúpli o 99% na 5,45 miliardy dolárov. Príjmy zo streamovacích služieb, televíznych staníc, filmových štúdií a digitálneho obsahu vzrástli o 9% na 13,08 miliardy dolárov.
„Pre spoločnosť Walt Disney to bol veľmi produktívny rok, pretože sme urobili veľké pokroky pri opätovnom otvorení nášho biznisu a zároveň sme podnikli zmysluplné a inovatívne kroky v oblasti Direct-to-Consumer a v našich parkoch, najmä s našou novou populárnou ponukou Disney Genie a Magic Key,“ povedal Bob Chapek, generálny riaditeľ spoločnosti The Walt Disney Company. „Keďže oslavujeme dvojročné výročie Disney+, sme mimoriadne spokojní s úspechom nášho streamovacieho biznisu s celkovým počtom 179 miliónov predplatiteľov v našom portfóliu DTC na konci fiškálneho roka 2021 a medziročným nárastom počtu predplatiteľov o 60% pre Disney+. Pokračujeme v dlhodobom riadení nášho podnikania v oblasti DTC a sme presvedčení, že naša vysokokvalitný zábavný obsah a expanzia na ďalšie trhy po celom svete nám umožní ďalej globálne rozširovať naše streamovacie platformy.“
Akcie Disney
Akcie Disney sa po dobrých výsledkoch v rokoch 2019 a 2020 v priebehu doterajšieho roka trápia a prekračujú na mieste, keď k dnešnému dátumu poklesli o -3,7% a výrazne tak zaostávajú za širším trhom. Dnes po otvorení amerického akciového trhu by sa mohli prepadnúť ešte o niečo nižšie, keďže v pre-market obchodovaní klesajú o -4,92% na $165,86.
Aktuálne sa akcie podniku obchodujú za 36 násobok očakávaného budúcoročného zisku na akciu (Forward P/E) a 41,7 násobok EV/EBITDA. Analytici z Wall Street sú aj napriek značnému spomaľovaniu Disney+ ohľadom podniku optimistickí, keď k dnešnému dátumu z 33 analytikov až 26 má určený rating BUY alebo OUTPERFORM. Ich priemerný cenový cieľ je na úrovni $207,95, čo je o +19,2% viac ako je súčasná cena akcií.
Akciám Walt Disney sme sa taktiež venovali v našej analýze Analýza akcie Disney pre rok 2021 – čo všetko patrí pod ikonickú značku?
Ďalšie kvartálne výsledky z tejto sezóny:
Akcie Roblox poskočili o 30% po ďalšom zdvojnásobení tržieb
Airbnb zaznamenalo najlepší štvrťrok v histórií, cestovanie sa zotavuje
Apple s rekordným kvartálom, avšak kvôli nedostatku čipov prišiel o $6 mld.
Visa silným kvartálom uzavrela rok 2021 a oznámila zvýšenie dividendy
Google opäť rozmetal očakávania zisk stúpol o 68%
Facebook oznámil zmiešané výsledky, reorganizáciu a odkup akcií za $50 mld.
Tesla navýšila v 3. štvrťroku zisk takmer pätnásobne, tržby však sklamali
Snapchat prišiel o štvrtinu svojej hodnoty
Netflix opäť zrýchľuje, akcie na historických maximách
Johnson & Johnson na ceste k rekordnému roku
TSMC očakáva silný záver vďaka rastúcemu dopytu
BlackRock zverejnil silný kvartál, tvorca iShares ETF sa blíži k magickej hranici
PepsiCo po ďalšom dobrom štvrťroku zvyšuje výhľad na celý rok
Ďalšie výsledky na našom FB & IG