Kvartálne výsledky

Finančné trhy v Európe nám tento týždeň priniesli taktiež viacero zaujímavých mien. Najväčším trhákom bola švédska spoločnosť Spotify. „Rok speňaženia“, ako tento rok nazval CEO Daniel Ek, je v plnom prúde a Spotify zaznamenáva jeden rekord za druhým. Akcie jednej z najhodnotnejších podnikov na starom kontinente len v tomto roku vzrástli o 122 % a nachádzajú sa na historickom maxime.

Švédska spoločnosť oznámila svoje výsledky za tretí kvartál a zároveň predstavila optimistický výhľad na posledný štvrťrok, čo okamžite vyvolalo pozitívnu reakciu na akciových trhoch. Je akcie vzrástli rozšírenom obchodovaní o +7 %. Spotify sa spolieha na svoje rozhodnutia o znižovaní nákladov, stabilný rast používateľov a zdraženie predplatných, čo by malo viesť k udržateľnému zisku v závere roka. Ek vo vyhlásení uviedol, že firma smeruje k dosiahnutiu celoročnej ziskovosti, čo investori očakávali už dlhú dobu.

Najdôležitejšie čísla

Mesačne aktívni užívatelia (MAU) zaznamenali nárast o 11,5 % ročne, dosahujúc celkový počet 640 miliónov. Priemerné odhady na Wall Street boli na úrovni 639 miliónov používateľov. V septembri manažment uviedol do štyroch nových krajín funkciu založenú na generatívnej umelej inteligencii, ktorá pomáha používateľom vytvárať personalizované playlisty. Táto funkcia oslovila používateľov a prispela k nárastu prémiových predplatiteľov o 12 % na 252 miliónov.

Akcie Spotify v tomto roku vzrástli o 120 %, „rok speňaženia“ funguje
Zdroj: Spotify IR

Spotify počas tretieho kvartálu zaznamenalo niekoľko významných finančných výsledkov. Tržby dosiahli 3,99 miliardy EUR, čo predstavuje nárast o 19 %, hoci mierne zaostali za očakávaniami 4,02 miliardy EUR. Slabší výsledok tržieb ovplyvnila situácia na trhu digitálnej reklamy, kde spoločnosť čelila slabšiemu dopytu. Priemerný výnos na používateľa vzrástol o 9 % na 4,71 EUR v dôsledku zvýšenia cien a pokroku v nových trhoch. Príjem z reklám dosiahol 472 miliónov EUR a zaznamenal nárast o 6 % vďaka reklame v hudobnej a podcastovej sekcii.

Akcie Spotify v tomto roku vzrástli o 120 %, „rok speňaženia“ funguje
Zdroj: Statista

Švédsky gigant zaznamenal rast prevádzkového zisku, kým v rovnakom období minulého roka bol prevádzkový zisk na úrovni 0,23 miliárd EUR, tento kvartál manažment oznámil prevádzkový zisk vo výške 0,45 miliardy EUR a prevádzková zisková marža dosiahla 11,3 %. Čistý zisk bol na úrovni 300 miliónov EUR, čo je významný nárast oproti 65 miliónom EUR v rovnakom období minulého roka. Zisk na akciu dosiahol 1,45 EUR, pričom očakávania analytikov boli na úrovni 1,72 EUR. Voľný cash flow sa zvýšil o 240 % na 0,71 miliardy EUR.

Najdôležitejšie novinky

Spotify pokračuje v optimalizácii a rozvoji nových funkcií, aby zlepšil používateľský zážitok a prilákal viac predplatiteľov. V rámci snahy o zvýšenie ziskovosti manažment znížil náklady, formou prepúšťania zamestnancov a zníženia výdavkov na marketing. Spoločnosť tiež pozastavila niektoré podcasty a zamerala sa na najvýnosnejšie segmenty obsahu.

Zatiaľ čo celkový nárast tržieb bol nižší, než sa očakávalo, Spotify sa zameriava na zlepšenie monetizácie reklamného priestoru. Ek naznačil, že firma investuje do automatizácie reklamy, čo má potenciál zvýšiť efektivitu a zisky v budúcnosti. S cieľom naplniť svoje dlhodobé ciele zvýšila Spotify hrubú maržu na 31,1 %, čo prevýšilo interný cieľ 30 %, ktorý spoločnosť plánuje udržať do roku 2027.

Manažment očakáva prevádzkový zisk vo výške 481 miliónov EUR na štvrtý kvartál, čo prevyšuje odhady analytikov, ktorí očakávali 445,7 milióna EUR. Predpokladá sa tiež, že mesačne aktívni používatelia (MAU) dosiahnu 665 miliónov, čo je viac ako pôvodný odhad 661 miliónov. Spotify očakáva nárast prémiových používateľov o 8 miliónov na 260 miliónov, čo má byť kľúčom k ziskovosti počas sviatočnej sezóny, kedy sa očakáva vyšší dopyt po streamovacích službách.

Akcie Spotify v tomto roku vzrástli o 120 %, „rok speňaženia“ funguje
Zdroj. Statista

Spotify si v posledných rokoch upevnil vedúcu pozíciu v globálnom streamovacom priemysle a v počte predplatiteľov jasne prekonáva všetkých konkurentov. Kým v roku 2016 mal Spotify len okolo 40 miliónov prémiových predplatiteľov, v tomto roku už dosiahol 252 miliónov, čo je násobne viac než jeho konkurenti. Zatiaľ čo Apple Music, Amazon Music a ďalšie platformy zaznamenávajú stabilný rast, ich počet používateľov zostáva výrazne nižší. Tento rozdiel dokazuje, že Spotify je stále hlavnou voľbou pre milióny poslucháčov na celom svete, a s rastúcim náskokom upevňuje svoju pozíciu na trhu, kde investuje do nových funkcií a rozširuje prémiový obsah.

image 107
Zdroj: Businessofapps

Akcie Spotify


Akcie firmy si od začiatku roka pripísali +122,1 % a za posledných 12 mesiacov vzrástli o +145 %. V súčasnosti sa obchodujú na úrovni 419,4 USD. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 172,6 očakávaného zisku na akciu (Forward P/E) a 47,1 násobok EV/EBITDA. Trhová kapitalizácia spoločnosti je 108,5 miliardy USD.


Ďalšie výsledky z tejto kvartálnej sezóny

Akcie Shopify vzrástli o 22 %, čo prinesie Black Friday?
Grab s historickým ziskom, akcie rastú o 12 %
Warner Bros. po rokoch v zisku, „The Penguin“ trhákom
Airbnb vysiela zmiešané signály, čo sa očakáva?
Arm: Od najväčšieho IPO roku 2023 po využitie v iPhone 16
Lyft a séria rekordov, akcie letia nahor o 23 %
MercadoLibre v poklese o 9 %, expanzia úverov zasiahla zisky
CVS Health si pripisuje 11 %, pomôže Trumpove víťazstvo?
Novo Nordisk zrýchľuje výrobné kapacity liekov proti obezite
Nasdaq dvíha varovný prst, Super Micro odpisuje 15 %
Najnovší prírastok indexu S&P 500 Palantir valcuje, akcie na maxime
Garmin opäť našiel rastový smer, rekordné tržby a akcie na maxime
Meta prekonáva očakávania, no investície do AI tlačia akcie nadol
Pohltia masívne investície Microsoftu do AI zisky?
Nadšenie opadáva, farmaceutický gigant Eli Lilly sa prepadá o 11 %
Akcie Redditu explodovali, ide o najväčší nárast od IPO
Sydney Sweeney nezaberá, akcie Crocs padajú o 18 %, HeyDude brzdou
Návrhár čipov AMD, hlavný konkurent Nvidie, sa prepadá o 8 %
Prvý člen Big Techu zdôrazňuje silu AI, akcie Google rastú o 5 %
Adidas dobýva Čínu: Predaje rastú, Nike zaostáva
Zlato láme rekordy. Newmont, najväčší producent zlata na svete, nedokáže využiť tento boom
Sektor EV dostáva pozitívny impulz, ON Semiconductor rastie
Cybercab na cestách už budúci rok? Tesla si pripisuje 22 %
Dividendový kráľ Coca-Cola kompenzuje pokles predaja zvýšenými cenami
Philip Morris: Rekordné tržby a najväčší rast akcii od roku 2008
SAP profituje z cloudovej transformácie, mierne však zaostáva
Intuitive Surgical: Nový systém Da Vinci 5 motorom rastu
LVMH s prvým poklesom tržieb od pandémie Covid-19
Najväčšia zdravotná poisťovňa na svete UnitedHealth sa prepadá o 8 %
ASML s najväčším prepadom akcii za 25 rokov
Johnson & Johnson zvyšuje prognózu tržieb, právne spory neutíchajú
Najväčšia banka v USA JPMorgan valcuje, akcie na maxime
Expanzia Domino’s Pizza zaseknutá, zníženie výhľadu na tento rok
PepsiCo s globálnym poklesom tržieb aj objemom predaja

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU

Upozorňujeme:

- CFD sú komplexné nástroje a prichádzajú s vysokým rizikom rýchlej straty peňazí v dôsledku pákového efektu.
- 76 % účtov retailových investorov stráca peniaze pri obchodovaní s CFD s týmto poskytovateľom.
- Mali by ste zvážiť, či rozumiete fungovaniu CFD a či si môžete dovoliť podstúpiť vysoké riziko straty svojich peňazí.

etoro
ZDROJBloomberg, FinanceYahoo
Predchádzajúci článokBristol Myers Squibb vs AbbVie: Bitka o liečbu schizofrénie
Ďalší článokBude druhá najväčšia zbrojárska firma sveta rozdelená?
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno