Akcie Spotify opäť prerážajú ročné minimum a to aj napriek zisku a rastu tržieb o 24%

Obľúbenú hudobnú a podcastovú streamovaciu službu nepostihol rovnaký osud ako Netflix a jej počet používateľov naďalej rastie. Akcie sa však Netflixu podobajú.

0
458

Kvartálne výsledky

Jednou zo spoločností, ktorá dnes vykázala svoje štvrťročné čísla bola aj švédska firma Spotify, ktorá prevádzkuje populárnu hudbnú streamovaciu službu. Akcionári Spotify čakali na nejaké pozitívne správy, nakoľko akcie podniku sa nachádzajú na ročnom minime a od svojej maximálnej cenovej úrovne z januára minulého roka klesli až o -64,9 %. Čísla spoločnosti za prvý štvrťrok 2022 nakoniec prekonali odhady analytikov z hľadiska príjmov i zisku vďaka vyšším príjmom z reklamy a vyššiemu počtu predplatiteľov. Napriek tomu akcie Spotify klesajú o -7,26 % na $102,39.

Najdôležitejšie čísla

Výnosy: V prvom kvartáli roku 2021, Spotify zaznamenal výnosy vo výške €2,66 mld., čo predstavuje medziročný nárast o +23,9 %. Konsenzus Wall Street bol vo výške $2,62 mld.

xtb

Počet používateľov: Počet mesačných aktívnych používateľov medziročne vzrástol o +19 %, z 356 mil. na 422 mil. Z toho počet prémiových predplatiteľov stúpol o +15 %, zo 158 mil. na 182 mil. a počet používateľov s verziou podporovanou reklamami sa zvýšil o +21 %, z 208 mil. na 252 mil.

Operatívny zisk / strata: Operatívna zisk firmy sa v porovnaní s predošlým rokom znížil z €14 mil. na -€6 mil. a operatívna zisková marža sa zhoršila z 0,7 % na -0,2 %.

Čistý zisk: / strata Čistý zisk stúpol v porovnaní s minulým rokom o takmer päťnásobne, z €23 mil. na €131 mil., resp. z €-0,25 na €0,21 na akciu. Analytici prognózovali stratu -€0,26 na akciu.

Cashflow: Operatívny cashflow oproti minulému roku klesol o -43,1 %, z €65 mil. na €37 mil. a voľný cashflow o -46,3 %, z €41 mil. na €22 mil., resp. z €0,21 na €0,11 na akciu.

UkazovateľQ1 2022Q4 2021Q1 2021Zmena 22/21
Premium (mil. €)2 3792 2951 931+23,20 %
Reklama (mil. €)282394216+30,55 %
Celkové tržby (mil. €)2 6612 6892 147+23,94 %

Najdôležitejšie novinky

Manažment informoval, že ukončením operácií na ruskom trhu Spotify prišiel o približne 1,5 milióna používateľov. Napriek tomu bol vzostup príjmov spoločnosti ťahaný predovšetkým vyšším počtom používateľov. A to najmä tými s verziou podporovanou reklamami. Túto verziu služby medziročne používa o 21 % ľudí viac, čo sa premietlo do medziročného rastu tržieb z reklamy o 30,6 % na 282 miliónov dolárov a na celkových tržbách sa podieľa úrovňou 10,6 %.

Vedenie firmy tiež oznámilo, že ukazovateľ ARPU vyjadrujúci priemerné príjmy na jedného používateľa sa medziročne zvýšil o 6 % na €4,38. Spotify sa počas štvrťroka dohodlo aj na sponzorskej zmluve s futbalovým klubom FC Barcelona, na základe ktorej sa bude po novom nazývať štadión španielskeho veľkoklubu Spotify Camp Nou.

Spotify prepdokladá, že v 2. štvrťroku 2022 dosiahne jeho počet mesačných používateľov 428 miliónov, pričom 187 miliónov by mali tvoriť prémioví predplatitelia. Celkové príjmy by mali dosiahnuť 2,8 miliardy eur, hrubá zisková marža by mala byť na úrovni 25,5 % a operatívna strata by mala dosiahnuť výšku 197 miliónov eur.

Akcie Spotify


Akcie Spotify v dnešnom obchodovaní klesajú o -7,26 % na $102,39 a od svojej najvyššej cenovej úrovne stratili -64,9 %, čím výrazne zaostávajú za širším trhom. Aktuálne sa akcie podniku obchodujú za 1,79 násobok tržieb na akciu (P/S) a za 71,7 násobok voľného cashflowu na akciu (P/FCF). Spoločnosti Spotify sme sa bližšie venovali aj v našom článku 3 európske akcie, ktoré by nemali unikať tvojej pozornosti.

Ďalšie kvartálne výsledky z tejto sezóny:

Visa opäť potvrdila odolnosť voči korekciám a jej akcie stúpajú o 5%
PepsiCo v prvom štvrťroku so silným organickým rastom
Akcie Google v poklese kvôli nižšiemu zisku ako sa očakávalo a slabému rastu príjmov z YouTube
Mnoho ďalších v krátkych správach, na FB & IG

xtb

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno