Zníženie výhľadu Snap

Spoločnosť Snap prevádzkujúca sociálnu sieť Snapchat znížila svoje prognózy na vývoj tržieb a zisku pod najnižšiu hranicu svojich predchádzajúcich odhadov. Akcie firmy v reakcii v dnešnom rozšírenom obchodovaní strácajú -30,97 % na $15,51, čo je najnižšia hodnota od marca 2020. Pod horšie výsledky sa majú pripísať náročné makroekonomické podmienky ako rastúca inflácia a úrokové sadzby, problémy s dodávateľským reťazcom a pracovnou silou, ale aj vojna na Ukrajine.

Snap ešte donedávna ťažil z prudkého nárastu svojej používateľskej základne počas pandémie, keď ľudia hľadali zábavu a spojenie zo svojich domovov. Teraz, keď sa ľudia vracajú do kancelárií a škôl, sa spoločnosť zmieta v rovnakej kombinácii ekonomických tlakov, ktorým čelia aj jej konkurenti.

„Makroekonomické prostredie sa opäť zhoršilo a rýchlejšie než sa očakávalo,“ uviedol Snap. „V dôsledku toho sa domnievame, že je pravdepodobné, že budeme vykazovať výnosy a upravený zisk na báze EBITDA pod spodnou hranicou nášho orientačného rozpätia za 2. štvrťrok 2022.“

Vedenie firmy prognózovalo na druhý štvrťrok medziročný rast tržieb o 20 % až 25 %, avšak už tento odhad bol pod očakávaniami analytikov. Varovanie okamžite zasiahlo ďalšie spoločnosti závislé od reklamy vrátane Meta Platforms, Twitter, Alphabet a Pinterest. Tieto spoločnosti navzájom bojujú o zdá sa klesajúce reklmané výdavky inzerentov a zároveň čelia nestabilnej ekonomike, zmenám v oblasti ochrany osobných údajov a obmedzenia sledovania, ktoré ustanovil Apple.

Oživenie Zoomu

Opačný príbeh zažíva spoločnosť Zoom Video Communications prevádzkujúca konferenčnú videoplatformu. Ďalší víťaz pandemického obdobia rovnako ako Snap zaznamenáva v dôsledku ústupu Covid 19 ťažké obdobie, keď svet sa vracia k fyzickým stretnutiam. Extrémne optimistické nálady investorov ohľadom podniku sa tak rozplynuli a tie vystriedal pesimizmus, avšak po zverejnení kvartálnych výsledkov za posledný štvrťrok im ponúkol opäť dôvod na optimizmus.

Tržby spoločnosti síce za štvrťrok končiaci sa v apríli 2022 medziročne stúpli iba o 12 % na 1,07 miliardy dolárov a upravený zisk klesol o 22 % na $1,03 na akciu, ale tieto čísla prekonali odhady Wall Street. Zároveň výhľad manažmentu na ďalší kvartál mierne prekonal predpoklady analytikov. Akcie Zoom v rozšírenom obchodovaní rastú o +5,60 % na $94,33. Zverejnené čísla potvrdili spomaľovanie, keď rast tržieb o 12 % je vôbec najpomalším v histórií, ale nie je také výrazné ako sa očakávalo.

Generálny riaditeľ spoločnosti, Eric Yuan potvrdil, že Zoom sa bude zameriavať viac na firemných zákazníkov, ktorí by mali tvoriť čoraz väčší podiel na výnosoch. Zoom tiež predstavil nové produkty zamerané na podnikových zákazníkov, ktorých počet oproti minulému roku stúpol o 24 % na 198 900. Nové produkty zahŕňajú ponuky pre kontaktné centrá zákazníckych služieb či Zoom IQ, nástroj na analýzu hovorov pre obchodné oddelenia.

„Tieto nové produkty uvádzajú na trh našu stratégiu horizontálneho a vertikálneho rozširovania, aby sme zaistili, že naši zákazníci budú z platformy získavať viac,“ povedal Yuan v konferenčnom hovore.

Nové produkty je presne to, čo teraz spoločnosť potrebuje ukázať, aby dokázala presvedčiť akcionárov o tom, že dokáže dlhodobo rásť. Firme sa totiž pochopiteľne nepodarilo udržať prevratný trojciferný rast, ktorý zaznamenávala počas pandémie. Zoom však čelí zároveň silnej konkurencii zo strany Microsoftu a jeho videokonferenčnej platformy Teams.

Ďalšie novinky zo sveta investovania

xtb
ZDROJBloomberg
Predchádzajúci článokBlíži sa ďalšia veľká technologická akvizícia?
Ďalší článokNajväčší výrobca lítia Albemarle zlepšil výhľad už druhýkrát za 20 dní
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno