Kvartálne výsledky

Tento týždeň sa nesie v znamení zverejňovania štvrťročných výsledkov významnými technologickými spoločnosťami. Tie sú každoročne pozorne sledovaná udalosť, keďže investori majú prístup nazrieť do účtovníctva jednotlivých firiem a vidieť ako sa im darí napĺňať ciele. Iba za včerajšok sa o svoje čísla podelili firmy: Alphabet (Google), Microsoft, Pinterest, AMD, Fireye, Mondelez, Visa, Texas Instruments, Enphase Energy či Starbucks. Dnes pred otvorením americkej akciovej burzy sa k nim pridali ďalšie známe podniky: Spotify, Boeing, YUM, Humana, CME či Shopify.

V tomto článku sa pozrieme práve na kvartálne výsledky kanadskej spoločnosti Shopify, ktorá patrí medzi spoločnosti s najväčším rastovým potenciálom na trhu.

Najdôležitejšie čísla

Výnosy: V prvom kvartáli roku 2021, spoločnosť Shopify zaznamenala výnosy vo výške $988,6 mil., čo predstavuje medziročný nárast o +110% a prekonanie analytických predpokladov, ktoré boli na úrovni $855 mil.

GMV (Gross merchandise value): Predstavuje cenový súčet všetkých tovarov predaných na platforme. Hodnota GMV za prvý štvrťrok dosiahla $37,3 mld., čo predstavuje nárast o $19,9 mld., pričom rast sa v prvom štvrťroku 2020 zrýchlil na +114%.

Operatívny zisk: Operatívny príjem za prvý štvrťrok 2021 bol $118,9 mil. v porovnaní so stratou $73,2 mil. za rovnaké obdobie pred rokom. Operatívna marža dosiahla úroveň 12%.

Čistý zisk: Firma taktiež dokázala vyprodukovať zelené čísla z hľadiska čistého zisku. Ešte v minulom roku čistá strata dosiahla úroveň -$31,5 mil., zatiaľ čo v tomto roku sa čistý zisk vyšplhal na $1,26 mld. EPS vzrástlo z -$0,27 na $9,94, analytici odhadovali zisk na 1 akciu vo výške 0,78. (Obrovský skok vytvoril jednorázový zisk z predaja investície v hodnote $1,3 mld.).

Cashflow: Operatívny cashflow sa taktiež dostal do plusu, keď stúpol z -84,96 mil. na $135,68 mil.

Partnerský ekosystém: Partnerský ekosystém Shopify sa rozšíril na približne 45 800 firiem, čo predstavuje nárast o +73% v porovnaní s 26 400 za 12 mesiacov končiacich sa 31. marca 2020. Akcie shopify

Akcie Shopify
Zdroj obrázku: iPraxa

Manažment tiež zverejnil svoju správu o svojom globálnom ekonomickom vplyve v roku 2020, ktorá predstavuje Shopify ako platformu, ktorá podporuje dôležitý ekonomický rast a expanziu podnikateľov po celom svete. V roku 2020 vygenerovali firmy fungujúce na ich platforme globálny ekonomický dopad v hodnote 307 miliárd dolárov a podporili viac ako tri milióny pracovných miest po celom svete.

Slovo manažmentu

„Viac podnikateľov na celom svete sa rozhodlo pre Shopify, aby zahájili a rozvíjali svoje podnikanie a to z dobrého dôvodu,“ uviedol Harley Finkelstein, prezident Shopify. „Našim osobitným zameraním je uľahčenie podnikania a uľahčenie úspechu podnikateľov. Rast obchodného predaja na našej platforme sa v prvom štvrťroku zrýchlil, keď obchodníci využili našu modernú obchodnú technológiu, ktorá im pomáha konkurovať v akomkoľvek maloobchodnom prostredí a priamo komunikovať s ich zákazníkmi, nech sú kdekoľvek.“

„Dynamika spoločnosti Shopify pokračovala aj v roku 2021, keďže trend rastu digitálneho obchodu zostal silný a obchodníci využili škálu možností, ktoré ponúka naša platforma,“ uviedla Amy Shapero, finančná riaditeľka spoločnosti Shopify. „Zameriavame sa na budovanie operačného systému, ktorý pomôže formovať budúcnosť maloobchodu. Náš obchodný model so zameraním – obchodník na prvom mieste, nás stavia do pozície, aby sme využili obrovskú príležitosť, ktorú predstavuje rast digitálneho obchodu, z čoho budú mať úžitok tak naši obchodníci, ako aj Shopify.“

Vedenie spoločnosti tiež informovalo o vo vývoji aplikácie Shop, ktorá predstavuje mobilného pomocníka pri nakupovaní typu všetko v jednom. Tá umožňuje zákazníkom filtrovať ponuku e-shopov podľa rôznych netradičných kritérií (firmy riadené ženami, firmy podporujúce udržateľnosť, atď. Na konci 1. štvrťroka 2021 mala aplikácia viac ako 107 miliónov registrovaných používateľov, vrátane používateľov Shop Pay a Shop App. Z toho 24 miliónov tvoria aktívni mesační používatelia.

Akcie Shopify


Akcie Shopify v roku 2020 vzrástli o +178%, keď pandémia nasmerovala masy spotrebiteľov k online nakupovaniu. Aktuálne sa pohybujú na podobných cenách ako na začiatku roka, pričom všetok zisk zo začiatku roka akcie stratili vo februári, keď manažment varoval, že obrovské tempo rastu môže spomaliť ako sa budú reštrikcie vo svete uvoľňovať a otvárať kamenné prevádzky. Akcie shopify, akcie shopify

Ďalšie kvartálne výsledky z predchádzajúcich dní:

xtb
Predchádzajúci článokAkcie AMD k novým maximám? Spoločnosť získava podiel na trhu od Intelu
Ďalší článokMastercard a Gemini uvádzajú prvú kreditnú kartu, ktorá ponúka „odmeny“ za nákupy v digitálnej mene.
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno