Kvartálne výsledky

Akcie Shopify včera klesli o -16,04 % na $746,85 po tom, čo kanadská spoločnosť vykázala svoje kvartálne čísla za posledný štvrťrok 2021. Ukazovatele tržieb, upraveného zisku, ale aj hrubej hodnoty objednaného tovaru síce prekonali očakávania Wall Street, avšak usmernenie, že v roku 2022 bude rentabilita podniku horšia z dôvodu vyšších marketingových výdavkov s cieľom udržať čo najvyšší rast vyvolalo negatívnu reakciu na trhu.

Najdôležitejšie čísla

Výnosy: V štvrtom kvartáli roku 2021 Shopify zaznamenal výnosy vo výške $1,38 mld., čo predstavuje medziročný nárast o +41,1 % a prekonanie analytických predpokladov, ktoré boli na úrovni $1,34 mld. Za celý hospodársky rok tržby stúpli o +57,4 %, z $2,93 mld. na $4,61 mld.

GMV: Hrubá hodnota objednaného tovaru vzrástla medziročne o +31 % z $41,2 mld. na $54,1 mld., pričom očakávania Wall Stret boli na úrovni $53,0 mld.

Operatívny zisk: Operatívny zisk spoločnosti klesol o -87,2 % , zo $112,5 mil. na $14,4 mil. a operatívna zisková marža sa znížila z 11,5 % na 1,0 %. Z hľadiska celého roka operatívny zisk stúpol o +198,0 %, z $90,2 mil. na $268,4 mil., zatiaľ čo operatívna zisková marža sa zlepšila z 3,1 % na 5,8 %.

Čistý zisk / strata: Čistý strata dosiahla v poslednom štvrťroku 2021 hodnotu -371,4 mil., čo je zhoršenie oproti minuloročnému zisku $133,4 mil., resp. z $0,99 na -$2,95 na akciu. Upravený zisk na akciu (non-GAAP) dosiahol hodnotu $1,36 na akciu, zatiaľ čo analytici prognózovali zisk $1,30 na akciu. Za celý rok 2021 sa čistý zisk zvýšil o +786,2 %, z $327,2 mil. na $2,90 mld., resp. z $2,59 na $22,90 na akciu.

Cashflow: Operatívny cashflow v roku 2021 vzrástol o +18,7 %, z $424,9 mil. na $504,4 mil. a voľný cashflow o +18,4 %, z $383,2 mil. na $453,6 mil., resp. z $3,10 na $3,56 na akciu.

„Posledné 2 roky boli výnimočné,“ povedal Harley Finkelstein, prezident Shopify. „Takmer sme strojnásobili tržby, viac ako zdvojnásobili GMV a tím Shopify a počet obchodníkov používajúcich Shopify je takmer dvakrát väčší ako v roku 2019. Zo šprintu v posledných 2 rokov vychádzame ešte silnejší a ambicióznejší, pretože zrýchlený prechod do digitálneho obchodu znamená, že môžeme ísť ďalej rýchlejšie smerom k obchodníkom aj kupujúcim. Ako obchodný motor pre nezávislé značky, ktoré si chcú vybudovať priame spojenie so svojimi zákazníkmi a predávať všade, či už na mobilnom telefóne, na hlavnej ulici alebo kupujúcich v mestách, o ktorých ste nikdy nepočuli, ideme do roku 2022 nabití tým, čo dokážeme vybudovať s jedinečnou kombináciou obchodníkov, ekosystému a špičkových talentov, ktoré dnes máme.“

Najdôležitejšie novinky

Manažment vo vyhlásení informoval, že počas posledného štvrťroka 2021 Shopify predstavilo obchodníkom službu TikTok Shopping a umožnila obchodníkom s účtom TikTok For Business pridávať produkty, ktoré priamo odkazujú na svoj Shop Pay. Taktiež bol spustený kanál na Spotify, ktorý umožňuje umelcom a podnikateľom na Spotify prepojiť svoje účty Spotify for Artists s ich online obchodmi Shopify.

Shopify taktiež sprístupnil svoju platobnú službu Shop Pay pre obchodníkov mimo ekosystému Shopify a síce v rámci Facebooku a Instagramu. Spustená bola taktiež vlastná BNPL služba Shop Pay Installments, ktorá poskytne kupujúcim väčšiu flexibilitu a mnoho ďalších produktov a služieb s obchodnými partnermi z celého sveta.

Shopify1
Zdroj obrázku: Shopify Q4 21 Earnings Presentation

Rok 2021 ukončila spoločnosť s hotovosťou a hotovostnými ekvivalentmi na úrovni 2,5 miliardy, pričom dlh predstavuje 1,17 miliardy dolárov. Vedenie firmy oznámilo, že v novom roku počíta s vyššími marketingovými výdavkami s cieľom udržať vysoký rast tržieb, ale aj s vyššími kapitálovými výdavkami. Shopify totiž buduje distribučnú sieť v USA na skladovanie a odosielanie produktov pre svojich obchodných zákazníkov, pričom cieľom je poskytovať dodanie do 2 dní v rámci USA. Kapitálové výdavky by sa mohli za roky 2022 až 2024 vyšplhať na zhruba 1 miliardu dolárov ročne.

V spoločnosti sa taktiež ráta s tým, že rast tržieb poháňaný v roku 2021 vládnymi stimulmi, ale aj pandemickou situáciou by mal v roku 2022 spomaliť, avšak manažment neposkytol žiadne konkrétne čísla.

Akcie Shopify


Akcie Shopify za posledných 12 mesiacov klesli o -49,3 % čím výrazne zaostávajú za výkonom širšieho trhu a od svojej najvyššej hodnoty z novembra minulého roka stratili už dve tretiny hodnoty. Aktuálne sa akcie spoločnosti obchodujú za 27,1 násobok tržieb na akciu (P/S), 33,8 násobok zisku na akciu (P/E), 245,1 násobok voľného cashflowu na akciu (P/FCF) a 28,1 násobok EV/EBITDA.

Pri súčasnom ocenení akcií Shopify je potrebné brať do úvahy, že zisk bol v roku 2021 pozitívne ovplyvnený jednorázovým nerealizovaným čistým ziskom vo výške 778 miliónov dolárov z kapitálových investícií, čo znížilo úroveň ukazovateľov P/E a EV/EBITDA.

Ďalšie kvartálne výsledky z tejto sezóny:

Roblox napriek 83% nárastu tržieb sklamal Wall Street, akcie klesajú o štvrtinu
Twilio jednoznačne prekonalo očakávania, tržby stúpli o 54%
Datadog opäť mieri vyššie po výbornom štvrťroku
Akcie Disney stúpajú po prekvapivom prekonaní odhadov
Akcie Snap vystrelili o 45,5 % po prekonaní odhadov a prekvapivom zisku
Akcie Amazonu stúpajú, firma predala podiel v Riviane a zvyšuje cenu služby Prime
Akcie Meta s poriadnou fackou, kvôli problémom stratili 26 %
Akcie AMD stúpajú o 10,6 % po prekonaní odhadov a optimistickom výhľade
Google opäť prevýšil očakávania a chystá stock split 20:1
Apple zaznamenal ďalší rekordný kvartál a naznačil vlastné plány v metaverze
Tesla prekonala odhady, ale sužujú ju problémy s dodávateľskými reťazcami
Wizz Air navýšil stratu a varuje pred posledným kvartálom
Microsoft v Q2 zvýšil príjmy a zisky o pätinu a prvýkrát prekonal hranicu $50 mld.
Akcie Netlifx sa po zverejnení ďalšieho štvrťroku prepadajú o 21,5 % pod úroveň $400
Akcie TSMC stúpajú po ďalšom rekordnom roku

Mnoho ďalších na našom IG & FB

xtb
Predchádzajúci článokČo dokáže urobiť zlá akvizícia? Dobrý príklad ukázalo včera Masimo
Ďalší článokAirbus po rekordnom zisku bude po 2 rokoch opäť vyplácať dividendu
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno