Kvartálne výsledky

Pred touto kvartálnou sezónou boli najviac zdecimovanými akciami z prestížneho zoznamu FAANMG, akcie Netflixu a spoločnosti Meta Platforms, predtým známej ako Facebook. Netflix po zverejnení štvrťročných čísel stratil viac ako tretinu hodnoty a investori sa obávali či podobný osud nečaká aj Metu. Nahrávalo tomu hneď niekoľko faktorov ako spomaľovanie ekonomiky, nižšie výdavky firiem na reklamu či nižší očakávaný zisk z dôvodu vysokých výdavkov na budovanie metaverza.

Spoločnosť síce zaznamenala najnižší medziročný nárast tržieb vo svojej histórií, pričom výška tržieb zaostala za očakávaniami analytikov, investorov však potešil návrat k rastu počtu používateľov a vyšší ako predpokladaný zisk. Akcie Meta v reakcii v dnešnom rozšírenom obchodovaní stúpajú o +18,37 % na $207,08

Najdôležitejšie čísla

Výnosy: V prvom kvartáli roku 2021, Meta zaznamenala výnosy vo výške $27,91 mld., čo predstavuje medziročný nárast o +8,9 %. Analytici predpokladali, že tržby dosiahnu hodnotu $28,30 mld.

Operatívny zisk: Operatívny zisk spoločnosti klesol oproti rovnakému obdobiu z predchádzajúceho roka o -25,1 %, z $11,38 mld. na $8,52 mld. a operatívna zisková marža klesla z 44,4 % na 30,5 %.

Čistý zisk: Čistý zisk sa medziročne znížil o -21,4 %, z $9,50 mld. na $7,47 mld., resp. z $3,30 na $2,72 na akciu., pričom analytici odhadovali zisk vo výške $2,56 na akciu.

Cashflow: Operatívny cashflow stúpol o +15,0 %, z $12,24 mld. na $14,08 mld. a voľný cashflow o +10,5 %, zo $7,82 mil. na $8,64 mld, resp. z $2,71 na $3,15 na akciu.

Používatelia: Počet denných používateľov divízie „Family of Apps“ (Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp) stúpol o +5,5 % na 2,87 mld. a počet mesačných používateľov taktiež o +5,5 % na 3,64 mld.

Vývoj počtu používateľov sociálnych sietí spoločnosti Meta Platforms
Vývoj počtu používateľov sociálnych sietí spoločnosti Meta Platforms

„V tomto štvrťroku sme dosiahli pokrok v mnohých kľúčových prioritách spoločnosti a zostávame si istí dlhodobými príležitosťami a rastom, ktoré náš plán produktov odomkne,“ povedal Mark Zuckerberg, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Meta. „Naše služby dnes používa viac ľudí ako kedykoľvek predtým a som hrdý na to ako naše produkty slúžia ľuďom na celom svete.“

Rozdelenie príjmov

Q1 2022Q1 2021Zmena %
Advertising27,0025,44+6,1 %
Other0,220,20+10,0 %
Family of Apps (Advertising + Other)27,2125,64+6,1 %
Reality Labs0,700,53+32,1 %
Revenue27,9125,64+8,9 %
Operatívny zisk Family Apps11,4813,21-13,1 %
Operatívny zisk Reailty Labs-2,96-1,83-61,7 %
Operatívny zisk celkom8,5211,38-25,1 %
Segmentácia príjmov a prevádzkového zisku/straty v mld. $

V tabuľke vyššie je zobrazená segmentácia príjmov a prevádzkového zisku, resp. straty. Ako možno vidieť, najrýchlejší rast zaznamenali príjmy z divízie Reality Labs, ktorá zahŕňa produkty v budovanom metavrze. Tie medziročne stúpli o 32 % na 695 miliónov dolárov, avšak na celkových príjmoch sa podieľali len nepatrne. Navyše, zatiaľ generujú výraznú stratu, iba za posledných štvrťrok to boli takmer 3 miliardy dolárov. Ziskovosť firmy boli tak ťahané výlučne príjmami z pomalšie rastúcej reklamy.

Najdôležitejšie novinky

Spomaľujúci trend rastu príjmov možno prevažne pripísať nizším výdavkam podnikov na inzerovanie, ale aj aktualizáciam iOS, ktoré sťažujú cielenie reklamy pre aplikácie Meta. V dôsledku vysokých investícií do budovania metaverza a vysokých kapitalových výdavkov, ktoré by v roku 2022 mali dosiahnuť hodnotu 29 až 34 miliárd dolárov, sa podniku aj výrazne stenšili ziskové marže, čo viedlo k poklesu zisku.

Prepad ceny akcií Meta využívala aj na odkup akcií, keď počas štvrťroka získala vlastné akcie v hodnote 9,4 miliardy dolárov. Manažment informoval, že v druhom štvrťroku 2022 očakáva, že príjmy dosiahnu rozpätie 28 až 30 miliárd dolárov, čo reprezentuje rast na úrovni 3 % až 11 %. V tomto odhade by mal byť zohľadnený vojnový konflikt na Ukrajine, ktorý bude mať negatívny vplyv na výšku príjmov spoločnosti. Meta predpokladá, že za celý rok 2022 budú jej výdavky vo výške 87 až 92 miliárd dolárov, čo je menej ako prognózovala pred 3 mesiacmi (90 až 95 miliárd dolárov).

Jedným z problémov, ktorým podnik v súčasnosti čelí je aj rastúca konkurencia a to najmä v podobe TikToku, na čo reaguje Meta tým, že naďalej optimalizuje svoje krátke videá „Reels“. Podľa spoločnosti dnes ľudia trávia už 20 % svojho času na Instagrame pozeraním videí Reels. V dôsledku toho Facebook aj Instagram vo väčšej miere nahrádzajú vysoko monetizované „News Feed“ zatiaľ nemonetizovanými Reels. Keď si používatelia ešte viac zvyknú na to, že obsah sociálnych sietí bude pozostávať z týchto krátkych videí, Meta ich začne monetizovať čo by mohlo opätovne naštartovať vyššie tempo rastu.

Meta sa chce zamerať taktiež aj na komunitné četovanie a to predovšetkým skrz WhatsApp a Messenger, keďže vidí po ňom dopyt a úspech takto zameraných sociálnych sietí Discord a Telegram.

Naďalej by malo byť centrom záujmu firmy metaverzum. Spoločnosť informovala, že chce v tomto roku predstaviť mobilnú verziu softvéru Horizon určenú na budovanie virtuálnej reality. Počas hovoru s analytikmi Zuckerberg tiež povedal, že Meta plánuje spustiť svoj nový headset pre virtuálnu realitu s kódovým názvom Project Cambria koncom tohto roka, ktorý bude určený na pracovné účely ako náhrada za laptop.

Akcie Meta


Akcie Meta v reakcii v dnešnom rozšírenom obchodovaní stúpajú o +18,37 % na $207,08 a za posledných 12 mesiacov stratili zhruba tretinu uhodnoty, čím výrazne zaostávajú za širším trhom. Na tejto cene sa akcie Meta obchodujú za 15,7 násobok zisku na akciu (P/E), 14,9 násobok voľného cashflowu na akciu (P/FCF) a 10,9 násobok EV/EBITDA.


Ďalšie kvartálne výsledky z tejto sezóny:

Akcie Spotify opäť prerážajú ročné minimum a to aj napriek zisku a rastu tržieb o 24%
Visa opäť potvrdila odolnosť voči korekciám a jej akcie stúpajú o 5%
PepsiCo v prvom štvrťroku so silným organickým rastom
Akcie Google v poklese kvôli nižšiemu zisku ako sa očakávalo a slabému rastu príjmov z YouTube
Mnoho ďalších v krátkych správach, na FB & IG

xtb
Predchádzajúci článokAkcie Spotify opäť prerážajú ročné minimum a to aj napriek zisku a rastu tržieb o 24%
Ďalší článokAlibaba expanduje do Európy so svojou divíziou Lazada
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno