Vstup na burzu
Aplikácia na jazykové vzdelávanie Duolingo vstúpila na burzu minulý týždeň v stredu a hneď počas svojho prvého obchodného dňa jej akcie vzrástli o +36%. Spoločnosť so sídlom v Pittsburghu počas IPO predala 5,1 milióna akcií za $102 a získala tak od investorov 521 miliónov dolárov, ktoré plánuje použiť na rozšírenie svojej pôsobnosti a získanie nových zákazníkov. Vysoký dopyt taktiež prekonal očakávania, keďže pôvodne sa rátalo, že akcie sa budú predávať v rozpätí od $85 do $95.
Po zarátaní opcií na akcie zamestnancov a obmedzených akcií získal podnik trhovú hodnotu viac ako 6 miliárd dolárov. Akcie Duolingo sa obchodujú na burze Nasdaq pod symbolom DUOL a verejnou ponukou ju previedli firmy Goldman Sachs a Allen & Co.
Duolingo
Duolingo založili dvaja inžinieri, Luis von Ahn a Severin Hacker, ktorí sa stretli na univerzite Carnegie Mellon, kde bol von Ahn profesorom odboru informatiky a Hacker bol študentom. Aktuálne má už populárna aplikácia asi 40 miliónov mesačne aktívnych používateľov, ktorí majú prístup k výučbe zhruba 40 jazykov vrátane írčiny a havajčiny.
S viac ako 500 miliónmi stiahnutí je aplikácia Duolingo najlepšie zarábajúcou v kategórii vzdelávanie v službách Google Play aj App Store. Firma využíva tradičný model freemium so prémiovou ponukou platieb s názvom Duolingo Plus, čo znamená, že študenti majú základný prístup k určitým kurzom a ponukám a za mesačný poplatok získajú prístup k lepším funkciám. Tieto prémiové služby stoja zákazníkov od $6,67 do $12,99 v závislosti od dĺžky predplatného. Zhruba 17% príjmov podniku tvoria príjmy z reklamy.
Jazykový startup používa na meranie popularity svojej aplikácie dve metriky, ktoré využívajú taktiež napr. sociálne siete – ide o počet denných používateľov (DAU) a mesačných používateľov (MAU). Počet MAU sa v roku 2020 zvýšil o +34% na 36,7 milióna a v prvom štvrťroku 2021 medziročne o +19% na 39,9 milióna.
Nárast používateľov okrem iného podporila aj pandémia, keď mnohí ľudia mali viac voľného času a vzdelávali sa v oblasti cudzích jazykov. Napriek nárastu počtu používateľov ako aj príjmov, Duolingo generuje vyššie straty. V prvom kvartáli 2021 sa tržby spoločnosti zdvojnásobili na 55 miliónov dolárov, avšak strata stúpla z 2,2 milióna na 13 miliónov dolárov.