Zisk od roku 2023?

Nemecká spoločnosť Delivery Hero je jedným z hlavných globálnych hráčov na trhu donášky, ktorý sa tešil v posledných rokoch poriadnemu rozmachu. Podobne ako ďalší hráči však podnik v úmysle osloviť čo najväčší počet zákazníkov a získať podiel na trhu, obetoval rentabilitu. V utorok však generálny riaditeľ, Niklas Oestberg v rozhovore pre agentúru Reuters oznámil, že podnikanie by mohlo byť zelené už v druhej polovici roka a následne aj v celom roku 2023.

„Myslím si, že je spravodlivé povedať, že ak budeme dodržiavať naše usmernenia, mali by sme byť v dobrej pozícii, aby sme si vybrali, či chceme byť v roku 2023 ziskoví,“ povedal.

Ziskovosť je momentálne to, čo investori od technologických donáškových služieb hľadajú, keďže ani jeden z kľúčových hráčov negeneruje zisk. A v posledných mesiacoch práve táto trieda akcií zaznamenala výrazne korekcie, keďže akciovým trhom s nimi už dochádza trpezlivosť.

Oestberg zároveň uviedol, že Delivery Hero po akvizícií väčšinového podielu španielskeho startupu Glovo, lídra na tamojšom donáškovom trhu, ďalšie akvizície už neplánuje. To sa však môže zmeniť v prípade, ak by sa na trhu naskytla príležitosť s lákavou cenou. Akcie Delivery Hero

Reklama a BNPL

Okrem dôležitého oznámenie však investorov zaujalo aj oznámenie, že manažment plánuje rozšíriť podnikanie o nové ponuky vrátane predaja reklamy a umožnenia spotrebiteľom odložiť platby za nákupy (BNPL). To by mohlo pomôcť zvýšiť predaje a priblížiť firmu k spomínanej ziskovosti.

Vedenie firmy sa začalo obzerať po reklame, keďže tá sa už ukázala ako atraktívny zdroj príjmov pre etablované doručovacie firmy, ako je Instacart a Thomassin. Svoje BNPL riešenia Delivery Hero v súčasnosti už testuje na Blízkom Východe a v severnej Afrike. Nimi sa chce spoločnosť podieľať na rýchlo rastúcom odvetví, ktorému dominujú hráči ako Klarna, Affirm, Afterpay či PayPal.

Delivery Hero

Delivery Hero v súčasnosti pôsobí na viac ako 50 trhoch v rámci celého sveta, kde spolupracuje s viac ako pol miliónom reštaurácií, pre ktoré donáša jedlo zákazníkom, ktorý si ho objednajú cez jeho platformu. Na vysoko-konkurenčnom trhu, kde pôsobí viacero ťažkých súperov vrátane Just Eat Takeaway, DoorDash, Uber Eats či Bolt sa snaží preraziť extrémne rýchlou donáškou, ktorá trvá od 10 do 15 minút. Na Slovensku a v ďalších krajinách pôsobí Delivery Hero s aplikáciou Foodpanda a v Česku s aplikáciou dámejídlo.cz.

foodpanda Slovensko – press centrum – Aktuality a dôležité informácie o  novej slovenskej doručovacej platforme foodpanda.
Delivery Hero pôsobí na slovenskom trhu s aplikáciou Foodpanda, zdroj obrázku: foodpanda Slovensko

Okrem donášky jedla a potravín sa podnik zameral taktiež na rastúcu kategóriu rýchlej maloobchodnej donášky, vďaka ktorej zákazník má k dispozícií zakúpený tovar už do 1 hodiny.

Spoločnosť pokračuje v rýchlom raste napriek otváraniu ekonomiky, keď v prvej polovici roka 2021 zaznamenala 1,4 miliardy objednávok, čo predstavuje medziročný nárast o 83,2 %. Hrubá hodnota objednávok (GMV) stúpla medziročne o 78,4%, z 9,05 miliardy na 16,2 miliardy eur a tržby o 108,9 % na 2,9 miliardy eur. Výsledky za druhý polrok a celý rok 2021 možno očakávať vo februári.

Akcie Delivery Hero


Akcie Delivery Hero po oznámení noviniek v utorok poskočili o viac ako +8 % a dnes sa nachádzajú na cene €84,24. Za posledný rok však akcie firmy poklesli o -37,05 %, keď donáškové služby boli zasiahnuté viacerými regulačnými rozhodnutiami.

Aktuálne sa akcie Delivery Hero obchodujú za 5,0 násobok tržieb na akciu (P/S), čo je podobne ako v prípade Just Eat Takeaway výrazne menej ako ich americký konkurent DoorDash, ktorý má hodnotu tohto ukazovateľa na úrovni 9,8. Spoločnosť pokrýva v súčasnosti 23 analytikov, pričom až 18 z nich jej stanovilo hodnotenie BUY alebo OUTPEFORM. Ich priemerný cenový cieľ je vo výške €152, čo je o +77,8 % viac ako je súčasná cena akcií. Akcie Delivery Hero a

Ďalšie novinky zo sveta investovania

xtb
Predchádzajúci článokNajvýnosnejšie ETF fondy roku 2021 + EÚ rebríček
Ďalší článokAkcie TSMC stúpajú po ďalšom rekordnom roku
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno