Český Avast je jedným z lídrov na trhu kybernetickej ochrany spotrebiteľov aj spolu so slovenským Esetom a pre Slovákov je táto spoločnosť pomerne dobre známa. Firma s trhovou hodnotou na úrovni takmer 6 miliárd eur poskytuje služby prostredníctvom svojich známych značiek ako sú Avast antivírus, AVG, HMA či CCleaner cca 435 miliónom ľudom a 740 tisíc firmám. Medzi nimi sa nájdu i také mená ako Acer, Asus, AT&T, Vodafone či Xiaomi.

V poslednej dobe sa firma zamerala taktiež na nové iniciatívy ako je ochrana inteligentnej domácnosti, resp. prehliadač Avast Secure Browser. Dnes podnik poskytol verejnosti náhľad ako sa mu darilo v minulom roku. Napriek tomu, že zaznamenal Avast zaznamenal ďalší kvalitný rok poháňaný zvýšenými výdavkami na bezpečnosť, akciové trhy poslali akcie Avast na londýnskej burze nižšie o viac ako 6%.

Produkty Avast. Akcie Avast
Produkty Avast, zdoj obrázku: FileHippo

Najdôležitejšie čísla

V roku 2020 zaznamenala česká spoločnosť tržby vo výške 892,9 mil. dolárov čo predstavuje medziročný nárast o 7,9%. Vedenie spoločnosti sa vyjadrilo, že výnosy boli ťahané najmä „desktopovou ochranou“, v ktorej pridala ďalší milión používateľov. Zvýšenie výnosov sa pretavilo taktiež do rastu čistého zisku a to z 322,3 mil. dolárov v uplynulom roku na 360,2 mil. v aktuálnom roku. Zisk na akciu poskočil medziročne o 9,8% z $0,32 na $0,35.

Spoločnosť rástla i čo sa týka dosiahnutého voľného cashflowu a to o 6,2% na 451,1 mil. dolárov. Manažment taktiež oznámil vyplatenie dividend na jún 2021 vo výške $11,2 na akciu a celkovú $16 za rok. O 8,8% viac ako v predchádzajúcom roku. Ďalším pozitívnym faktom je úspešná exekúcia expanzívnej stratégie, keď sa firme rozrástla zákaznícka základňa na nasledujúcich dôležitých trhoch: USA (+6%), Mexiko (+33%), Brazília (+19%) a Rusko (+6%).

Negatívom je pokles tržieb z produktov pre mobilné telefóny a to o 4% oproti minulému roku ako aj slabá monetizácia prehliadača Avast Secure Browser. Spoločnosti sa taktiež scvrkávajú príjmy z predaja pre malé a stredné podniky. V tomto roku poklesli o 0,3% z 49,2 mil. na 48 mil. dolárov.

Expanzia Avastu
Expanzia Avastu, zdroj obrázku

Vedenie spoločnosti poskytlo verejnosti taktiež výhľad do roku 2021. Očakáva zdravý rast tržieb na úrovni 6% až 8% a distribúcie dividendy na úrovni cca 40% z vyprodukovaného cashflowu.

Slovo manažmentu

„Priniesli sme ďalší silný rok špičkového organického rastu, vysokej úrovne ziskovosti a tvorby peňažných tokov. Upravený výnos našej skupiny bol na úrovni 892,9 mil. dolárov, s organickým rastom o 7,9%, ktorý bol spôsobený dvojciferným rastom v oblasti Consumer Direct Dekstop“, vyjadril sa generálny riaditeľ Avast, Ondrej Vlček.

Ďalej pokračoval: „V roku, kedy sa viac ľudí a firiem rozhodlo pre technológie, aby si udržali svoj život a umožnili svoju prácu, zohral Avast zásadnú úlohu pri ochrane digitálnych údajov a súkromia našich zákazníkov. Som hrdý na spôsob, akým spoločnosť čelila výzve menom pandémia, pričom do centra našej pozornosti sa dostala naša povinnosť konať ako zodpovedný podnik.“

„Jadro podnikania Avast a naše základné silné stránky zostávajú nemenné, pretože naďalej efektívne využívame úspory z rozsahu a prepracovanosť našej platformy na spotrebiteľskom trhu a trhu malých a stredných podnikov. Sme si istí, že dokážeme odomknúť rastové príležitosti so záväzkom pokračovať v inovácií produktov a technológií.

Akcie Avast


Akcie Avast patria na českej burze medzi tie najpopulárnejšie na českej burze, ale svoje meno ma aj na tej londýnskej. Na nej debutovali v roku 2018 na cene £2,41 za akciu a pred vypuknutím koronakrízy sa vyšplhali až na £5,50 za akciu. Počas nej poklesli tesne pod úroveň £6, avšak odvtedy sa prepadli o cca 25% na aktuálnu úroveň. Počas minulého leta boli tiež pridané do akciového indexu FTSE 100.

Aktuálna hodnota ukazovateľov P/E a P/FCF je vo výške 19, resp. 14,78. Takéto nízke hodnoty by ste hľadali u ďalších hráčov v oblasti kybernetickej bezpečnosti len ťažko. Síce akcie Avast neponúkajp také rastové možnosti ako spoločnosti Palo Alto Networks, Fortinet, CyberArk Software, Zscaler, Cloudflare či CrowdStrike, avšak na rozdiel od nich vyzerajú byť omnoho lacnejšie a ponúkajú investorom taktiež dividendový výnos.

Ďalšie novinky

xtb
Predchádzajúci článokRevolúcia vo virtuálnej realite? Microsoft tlačí na rozvoj VR, ktorou by oslovil masový trh
Ďalší článokAkcie Snowflake, ktorými Buffet porušil svoje pravidlo sa blížia k svojmu minimu
Marek pracuje ako analytik finančných trhov v investičnej spoločnosti Portu a špecializuje sa predovšetkým na makroekonómiu, globálne akciové trhy, prípadne komodity. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom. Marekove komentáre a analýzy vychádzajú v popredných médiách v Česku a na Slovensku.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno