Akcie Affirm rastú o ďalších 23,5% po výborných štvrťročných výsledkoch

Affirm ukončil hospodársky rok 2021 výborným štvrtým kvartálom, ktorý preukázal zlepšenie naprieč všetkými dôležitými metrikami. Ide o ďalší skok po minulotýždňovom náraste akcií o 42%.

0
41

Kvartálne výsledky

Prešiel len zhruba týždeň odkedy akcie spoločnosti Affirm Holdings, líder na trhu BNPL (buy now, pay later) v USA, vzrástli o viac ako 40% za jediný deň po oznámení spolupráce, na základe ktorej bude Amazon využívať jej služby Affirmu a akcionári sa môžu tešiť z ďalšieho skoku.

Včera po uzavretí trhu totiž podnik zverejnil svoje kvartálne výsledky, ktoré ukázali pretrvávajúci silný dopyt zákazníkov po službách BNPL, prekonanie analytických predpokladov, výrazne rozšírenie zákazníckej základne a taktiež zlepšenie niektorých operatívnych ukazovateľov. Investorov taktiež potešil optimistický výhľad manažmentu na ďalší fiškálny rok a akcie spoločnosti tak reagujú v dnešnom pre-market obchodovaní rastom o ďalších +23,5%.

Najdôležitejšie čísla a novinky za Q4 a celý rok:

Výnosy: V štvrtom kvartáli 2021 Affirm zaznamenal tržby vo výške $261,8 mil., čo je o +70,7% viac ako v predchádzajúcom roku. Analytici očakávali tržby vo výške $226,4 mil. Za celý hospodársky rok 2021 výnosy firmy vzrástli o +70,8%, z $509,5 mil. na $870,5 mil.

GMV: Hrubá hodnota tovarov predaných prostredníctvom BNPL riešení od Affirmu sa zvýšilo v porovnaní s minulým rokom o +106%, z $1,2 mld. na $2,5 mld. Za celý rok bola sa hodnota zvýšila o +80,4%, z $4,6 mld. na $8,3 mld.

Operatívna zisk/strata: Operatívny výsledok hospodárenia sa dostal z plusových čísel do mínusových, keď aktuálne podnik dosiahol operatívnu stratu -$124,9 mil., zatiaľ čo pred rokom operatívny zisk $39,3 mil. Z hľadiska celého roka sa operatívna strata zvýšila z -$107,8 mil. na -$379,2 mil. Operatívna marža sa medziročne zhoršil z -21,15% na -43,56%.

Čistá strata: Z hľadiska celkového výsledku hospodárenia sa spoločnosť -$126,2 mil. (-$0,48 na akciu), čo je horší výsledok v porovnaní s výkonom pred rokom, kedy zaznamenala zisk $35,4 mil. ($0,17 na akciu). Wall Street odhadovala stratu -$0,29 na akciu. Za celý rok podnik prehĺbil stratu z -$112,9 mil. na -$423,9 mil., resp. z -$2,63 na -$2,88 na akciu.

Cashflow: Záporný operatívny cashflow za posledný štvrťrok sa medziročne znížil z -28,5 mil. na -$15,7 mil. a voľný cashflow z -$30,8 mil. na -$23,5 mil. Z hľadiska celého roka sa operatívny cashflow zhoršil z -$71,3 mil. na –$193,1 mil. a voľný cashflow taktiež, z -$136,5 mil. na -$213,4 mil.

Zákazníci a obchodníci: Počet aktívnych zákazníkov medziročne stúpol z 3,6 mil. na 7,1 mil. a hodnota transakcie na jedného zákazníka stúpla z 2,1 na 2,3. Počet obchodníkov ponúkajúcich BNPL riešenia od Affirmu najmä vďaka partnerstvu so Shopify stúpol oproti minulému roku viac ako päťnásobne z 5 700 na 29 000.

Kľúčové ukazovatele Affirm za štvrý kvartál
Kľúčové ukazovatele Affirm za štvrý kvartál

„Dobré výsledky spoločnosti Affirm v tomto štvrťroku a fiškálnom roku ukazujú pokrok, ktorý robíme pri rýchlom rozširovaní našej siete,“ povedal Max Levchin, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Affirm. „Stále viac spotrebiteľov a obchodníkov si vyberá Affirm, pretože vďaka našej bezkonkurenčnej technológii dokážeme ponúkať rôzne spôsoby platby. V priebehu štvrtého kvartálu sme medziročne zvýšili počet obchodníkov na našej platforme viac ako päťnásobne, viac ako zdvojnásobili hrubý objem tovaru a zvýšili počet aktívnych spotrebiteľov o 97%. Sekulárny posun k flexibilným a transparentným finančným produktom sa stále zrýchľuje. Vďaka našej vynikajúcej technológii je Affirm v silnej pozícii, aby vybudovala hodnotnejšiu obojstrannú sieť pre spotrebiteľov a obchodníkov. Naďalej sa zameriavame na rozšírenie vedúcej pozície o naše kľúčové produkty a zároveň ťažíme z našich obrovských príležitostí posilniť viac ľudí novými, ktoré naďalej uvádzame na trh.“

Affirm naplno ťaží z rozširovania partnerského reťazca a jeho výkon v oblasti tržieb vysoko prevýšil očakávania analytikov. Pozitívne trendy v GMV, zvyšujúci sa počet zákazníkov a ich častejšie nákupy prostredníctvom BNPL dáva investorom ďalšiu dávku optimizmu. Vyššia operatívna a čistá strata a zníženie ziskových marží je spôsobené predovšetkým zvýšenými výdavkami firmy na predaj a marketing, ktoré v roku 2021 stúpli oproti roku 2020 viac ako 7 násobne s cieľom získať čo najväčší podiel na trhu.

Vedenie spoločnosti potešilo akcionárov aj svojim výhľadom pre najbližší štvrťrok a celý rok 2022. V prvom kvartáli sa očakáva, že Affirm dosiahne GMV v rozpätí 2,42 až 2,52 miliardy dolárov, výnosy 240 až 250 miliónov dolárov a Non-GAAP operatívnu stratu 63 až 68 miliónov dolárov. Z hľadiska celého roka manažment predpokladá GMV v hodnote 12,45 až 12,75 miliardy dolárov, výnosy 1,16 až 1,18 miliardy dolárov a upravenú stratu 135 až 145 miliónov dolárov.

Akcie Affirm


Akcie Affirm sa po výbornej jazde po vstupe na burzu vyšplhali až na úroveň $146,9, avšak po opadnutí ošiaľu následne poklesli o viac ako –50%, pričom investori sa obávali prehnanému oceneniu ako aj rastúcej konkurencie v podobe spoločností Afterpy, Klarna, PayPal či Apple, ktorý plánuje vlastnú službu BNPL. Minulotýždňové oznámenie partnerstva s Amazonom však na investorov zapôsobil a akcie Affirm tak stúpli o +42%. Včerajšie oznámenie kvartálnych výsledkov posunie akcie ešte vyššie.

Na tomto trhu bolo navyše v poslednom čase celkom rušno, keďže okrem plánovaného vstupu Apple do odvetvia sa populárna fintech spoločnosť Square dohodla na kúpe Afterpay za 24,5 miliardy dolárov a PayPal zas na kúpe japonského startupu Paidy za 2,3 miliardy eur.

Aktuálne sa spoločnosť obchoduje za 27,1 násobok ročných výnosov na akciu (P/S) a aj napriek drahému oceneniu sú analytici ohľadom firmy pomerne optimistickí, keď k 2. septembru bol priemerný cenový výhľad 13 analytikov bol vo výške $105.

Ďalšie kvartálne výsledky, ktoré sme pre Vás spracovali:

Akcie UiPath sa po prudkom prepade blížia k svojej IPO cene
Docusign naďalej ťaží z pandémie a prekonáva analytické odhady
Akcie Zoom klesajú o ďalších 11% a blížia sa k ročnému minimu
Salesforce vďaka výborným výsledkom opäť zvýšil svoj výhľad
JD pridalo ďalších 32 miliónov zákazníkov a prekonalo očakávania trhu
Nvidia zvýšila zisk medziročne takmer štvornásobne
Just Eat Takeaway pokračuje vo výbornom raste
Alibaba napriek regulačným tlakom prekonala očakávania trhu
Akcie Amazon klesajú po štvrťroku, ktorý nesplnil očakávania Wall Street
Akcie Facebook v poklese o 4% napriek zdvojnásobeniu ziskov
Zisk Apple medziročne vzrástol o 93%, akcie bez výraznejšieho pohybu
Nezastaviteľný Google opäť rozmetal očakávania Wall Street
Tesla s rekordným štvrťrokom naprieč viacerými dôležitými metrikami
Twitter prekvapil a prvýkrát prekonal hranicu 200 miliónov denných používateľov
Čistý zisk SAP poskočil o 64% počas prechodu na cloud
Netflix s nevýrazným štvrťrokom, manažment potvrdzuje zameranie sa na videohry
Akcie IBM v pluse po najlepšom štvrťroku za posledné 3 roky
Akcie Pepsi na historicky najvyššej úrovni po rozdrtení analytických predpokladov
Ďalšie štvrťročné výsledky nájdete v príbehoch na našich sociálnych sieťach

Odpovedať

Prosím vyplňte váš komentár
Prosím zadajte vaše meno