Kvartálne výsledky
Výsledková sezóna je skončená a tento týždeň mali na naplánované zverejnenie štvrťročných výsledkov iba 2 významné spoločnosti – Oracle a Adobe. Akcie Oracle, ako sme informovali na našich sociálnych sieťach, napriek výborným číslam a pokročilému prechodu na cloud v obchodovaní klesli. Včera po uzavretí amerického trhu mohli investori a analytici nazrieť aj do účtovníctva softvérového gigantu Adobe.
Výrobca softvéru na vytváranie digitálnych médií a obsahu zaznamenal ďalší výborný štvrťrok, ktorý prekonal ciele Wall Street. Manažment firmy zároveň poskytol svoje ciele pre tretí štvrťrok 2021, ktorý bol taktiež nad očakávaniami analytikov. Kombinácia týchto 2 faktorov poslala akcie Adobe v after-market obchodovaní vyššie o viac ako +3%. Dnes sa očakáva, že by sa mohli akcie dostať na svoju najvyššiu úroveň v histórii.
„Adobe zaznamenal vynikajúci druhý štvrťrok, pretože služby Creative Cloud, Document Cloud a Experience Cloud naďalej transformujú prácu, učia sa a hrajú kľúčovú rolu v digitálnom svete,“ uviedol Shantanu Narayen, prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti. „Náš plán inovatívnych produktov a bezkonkurenčné vodcovské schopnosti v oblasti kreativity, digitálnych dokumentov a riadenia skúseností so zákazníkmi nás stavajú k ďalšiemu úspechu v roku 2021 a rokoch pred nami.“
Najdôležitejšie čísla a novinky
Výnosy: V druhom fiškálnom štvrťroku 2021 Adobe zaznamenal tržby vo výške $3,84 mld., čo je o +22,6% viac ako v predchádzajúcom roku. Tento výsledok mierne prekonal analytické očakávania, keďže analytici modelovali príjmy na úrovni $3,73 mld.
ARR: Hodnota ročných opakujúcich sa príjmov (ARR) z oblasti digitálnych médií sa rozrástla oproti prvému štvrťroku o $518 mil. na $11,21 mld. Hodnota ARR z oblasti Creative dosiahla $9,53 mld. a hodnota ARR z oblasti Document Cloudu dosiahla $1,68 mld.
Operatívny zisk: Operatívny zisk stúpol v porovnaní s predošlým rokom o +38,4%, z -$1,02 mld. na $1,41 mld.
Čistá zisk: Čistý spoločnosti sa oproti minulému roku zvýšil z $1,1 mld. na $1,12 mld. (+1,45%), resp. z $2,27 na $2,32 na akciu (+2,2%). Upravený zisk na akciu (Non-GAAP) bol $3,03 čo porazilo predpoklady Wall Street, ktorá očakávala upravený zisk na úrovni 2,89.
Cashflow: Operatívny cashflow v druhom kvartáli 2021 dosiahol hodnotu $1,99 mld., čo je o +67,9% viac ako v roku 2020. Voľný cashflow medziročne vzrástol z $1,09 mld. na $1,89 mld., resp. na $3,93 na akciu.
V poradí 33. najcennejšia firma na akciovom trhu ukončila štvrťrok s hotovosťou a hotovostnými ekvivalentmi vo výške 4,25 miliardy dolárov. Vedenie spoločnosti očakáva v treťom štvrťroku zisk $2,27 na akciu pri tržbách 3,88 miliardy dolárov. Počas štvrťroku Adobe prostredníctvom spätných odkupov získal 2,1 milióna vlastných akcií.
Akcie Adobe
Akcie Adobe patria medzi najlepšie na trhu a svoju výkonnosť potvrdzujú i v posledných rokoch. Za posledných 5 rokov stúpli z ceny $96 na súčasnú úroveň $551, čo značí nárast o +473%. Dnes by svoju najvyššiu hranicu mali opäť prekonať, keďže po ďalšom kvalitnom štvrťroku sa obchodujú v pre-market obchodovaní vyššie o +3%.
Aktuálne pokrýva akcie Adobe 27 analytikov, ktorých cenový cieľ sa pohybuje v rozpätí $550 až $656 za akciu, pričom ich priemerná hodnota je vo výške $600. Viac sme sa spoločnosti venovali v našej analýze.