Kvartálne výsledky
Výsledková sezóna, kedy väčšina verejne obchodovaných spoločností vykazovala svoje čísla za druhý štvrťrok, sa v podstate skončila. Jednou z posledných zaujímavých firiem, ktorá mala na pláne zverejnenie svojho kvartálu bola Airbnb a tá tak urobila trochu netradične v nedeľu.
V prvom štvrťroku podnikanie Airbnb prekvapilo svojou odolnosťou voči efektom, ktoré spôsobil koronavírus, keď na rozdiel od tradičných rezervačných portálov ako sú Booking či Expedia nezaznamenalo výrazný prepad. Kvalitné čísla z vnútroštátneho cestovania a dlhších pobytov (27 dní a viac) pomohli vykompenzovať pokles medzinárodného cestovania a to dalo viacero investorom dôvod na optimizmus. Aj preto sa zraky Wall Street upierali na to či si populárna platforma na zdieľanie ubytovania udrží tento trend aj v druhom štvrťroku.
Airbnb aj napriek stále nelichotivej situácii v odvetví cestovania dokázalo v druhom kvartáli dostať počet rezervácií na predpandemické úrovne a v podstate všetky ďalšie dôležité metriky zaznamenali v porovnaní spred 2 rokmi zlepšenie. Firma v druhom štvrťroku ťažila nielen z uvoľňovania opatrení, ale aj zo spomínaných dlhších pobytov, ktoré sa ukazujú, že by mohli byť z hľadiska ďalšej stratégie podniku kľúčové. A hoci Airbnb zaznamenalo aj výrazne zlepšenie rentability, akcie spoločnosti klesajú o -5,45%.
Najdôležitejšie čísla za druhý štvrťrok:
Počet rezervácií: Podnikanie Airbnb sa v druhom kvartáli 2021 z hľadiska počtu rezervácií vrátilo na približnú úroveň z obdobia pred pandémiou, keď počet rezervácií ubytovania a zážitkov medziročne vzrástol o +197% a v porovnaní s druhým štvrťrokom 2019 rezervácie poklesli o -1% na 83,1 mil.
GBV: Hrubá hodnota rezervácií vyjadrená v dolároch sa zvýšila v porovnaní s minulým rokom o +320% a v porovnaní s rokom 2019 o +37,2% na $13,4 mld.
Výnosy: Výnosy za druhý štvrťrok dosiahli úroveň $1,3 mld., čo je o +299% viac ako v predchádzajúcom roku a o +10% viac ako v roku 2019.
Operatívna zisk/strata: Operatívna strata sa znížila z oproti minulému roku z -$582,2 mil. na -$51,3 mil. a operatívna marža sa zlepšila z -74,2% na -3,8%.
Čistá strata: Z hľadiska celkového výsledku hospodárenia Airbnb dosiahlo čistú stratu -$68 mil. (-$0,11 na akciu), čo je lepší výsledok ako pred rokom (strata -$576 mil., resp. -$2,18 na akciu) a pred 2 rokmi (strata -$297 mil.).
Cashflow: V druhom štvrťroku podnik vygeneroval pozitívny operatívny cashflow v hodnote $791 mil., čo je o +151,9% viac ako v roku 2019. Voľný cashflow sa v porovnaní s rokom 2019 zvýšil o +548%, zo $121 mil. na $784 mil. V roku 2020 bol operatívny aj voľný cashflow v mínuse.
Vedenie podniku v liste akcionárom uviedla: „Od začiatku krízy sa náš model ukazuje ako inherentne prispôsobivý. Vďaka miliónom hostiteľov, ktorí ponúkajú takmer všetky typy domov a zážitkov po celom svete, sme sa dokázali prispôsobiť novým prípadom, ktoré si hostia želajú – od práce na diaľku v inom dome až po dlhšie výlety s rodinou a priateľmi. Aj napriek pretrvávajúcej neistote okolo pandémie sme ukázali, že ako sa svet mení, náš model sa dokáže prispôsobiť.“
„Viedli sme tiež neustálou inováciou produktu. V prvej polovici roku 2021 sme vylepšili takmer každý aspekt služby Airbnb, od nášho webu a aplikácie až po podporu a zásady komunity. Predstavili sme i nové funkcie produktu, ktoré nám umožňujú splniť meniace sa potreby hostí a uľahčiť každému možnosť stať sa hostiteľom.“
Manažment firmy vyjadril vo svojom liste akcionárom optimizmus nad celým odvetvím cestovania ako aj nad vlastnou platformou, ktorá podľa ich slov je schopná sa prispôsobiť akejkoľvek zmene v prioritách ľudí.
V treťom štvrťroku 2021 firma očakáva, že počet rezervácií by mal v porovnaní s 2. štvrťrokom klesnúť a zostať aj mierne pod úrovňou 3. štvrťroka 2019. Hrubá hodnota rezervácií by mala výrazne prekonať hodnoty z roka 2019, ale medzikvartálne by mala mierne poklesnúť. Výnosy by vďaka súčasným rezerváciám a stabilnému dopytu mali dosiahnuť rekordnú hodnotu a vysoko prevýšiť hodnoty z roka 2019.
Akcie Airbnb
Akcie Airbnb v tomto roku s výkonom +7,5% výrazne zaostávajú za výkonom indexu S&P 500, ktorý vzrástol o +19,2%. Od svojej IPO ceny z decembra minulého roka sú však akcie spoločnosti stále v pluse o zhruba +131%. Aktuálne sa za obchodujú 22 násobok ročných tržieb na akciu (P/E) a 67,6 násobok ročného voľného cashflowu na akciu (P/FCF).
Konsenzus analytikov ohľadom Airbnb je prevažne neutrálny, keď k dnešnému dňu z 38 analytikov, ktorý spoločnosť pokrývajú až 16 hodnotí jej akcie priemerným ratingom HOLD. Rozpätie cenového cieľa jednotlivých analytikov sa pohybuje od $132 do $240 na akciu, pričom priemerný cenový cieľ je $170, čo je o cca +8% viac ako oje súčasná cena akcií.
Ďalšie kvartálne výsledky, ktoré sme pre Vás spracovali:
Akcie Affirm rastú o ďalších 23,5%
Akcie UiPath sa po prudkom prepade blížia k svojej IPO cene
Docusign naďalej ťaží z pandémie a prekonáva analytické odhady
Akcie Zoom klesajú o ďalších 11% a blížia sa k ročnému minimu
Salesforce vďaka výborným výsledkom opäť zvýšil svoj výhľad
JD pridalo ďalších 32 miliónov zákazníkov a prekonalo očakávania trhu
Nvidia zvýšila zisk medziročne takmer štvornásobne
Just Eat Takeaway pokračuje vo výbornom raste
Alibaba napriek regulačným tlakom prekonala očakávania trhu
Akcie Amazon klesajú po štvrťroku, ktorý nesplnil očakávania Wall Street
Akcie Facebook v poklese o 4% napriek zdvojnásobeniu ziskov
Zisk Apple medziročne vzrástol o 93%, akcie bez výraznejšieho pohybu
Nezastaviteľný Google opäť rozmetal očakávania Wall Street
Tesla s rekordným štvrťrokom naprieč viacerými dôležitými metrikami
Twitter prekvapil a prvýkrát prekonal hranicu 200 miliónov denných používateľov
Čistý zisk SAP poskočil o 64% počas prechodu na cloud
Netflix s nevýrazným štvrťrokom, manažment potvrdzuje zameranie sa na videohry
Akcie IBM v pluse po najlepšom štvrťroku za posledné 3 roky
Akcie Pepsi na historicky najvyššej úrovni po rozdrtení analytických predpokladov
Ďalšie štvrťročné výsledky nájdete v príbehoch na našich sociálnych sieťach