Globálna spoločnosť Adobe, ktorá poskytuje softvér na tvorbu obsahu, správu dokumentov a služby digitálneho marketingu či kreatívnej reklamy pre profesionálov a obchodníkov pri vytváraní, správe, dodávaní, meraní, optimalizácií a interakcii s viacerými operačnými systémami, včera oznámila verejnosti svoje výsledky za prvý kvartál roku 2021.
Akcionári sa môžu tešiť z ďalších výborných výsledkov, keď dopyt po firemných produktoch neutícha a v dôsledku toho vedenie spoločnosti zvýšilo svoj odhad pre zvyšok hospodárskeho roka. Predtým ako prejdeme na konkrétne čísla a progres, ktoré firma spravila v poslednom štvrťroku, dávame do pozornosti našu analýzu akcie Adobe, v ktorej sa dozviete viac o podnikaní Adobe.
Prvý kvartál – Q1 2021 v číslach
Výnosy: V prvom štvrťroku 2021 spoločnosť zaznamenala výnosy vo výške $3,91 mld., čo predstavuje medziročný nárast o +26% a prekonanie analytických odhadov, ktoré boli na úrovni $3,77 mld.
Operatívny zisk: Operatívny zisk Adobe stúpol oproti predchádzajúcemu roku o +31,14% z $2,73 mld. na $3,58 mld.
Čistý zisk: Čistý zisk podniku vzrástol o +32,04%, z $955 mil. v roku 2020 na $1,26 mld. v roku 2021. Čistý zisk na akciu (EPS) vzrástol o +33,16%, z $1,96 na $2,61, zatiaľ čo analytici očakávali EPS na úrovni $2,79.
Cashflow: Operatívny cashlow sa medziročne zvýšil o +33,74% z $1,33 mld. na $1,77 mld.
Rast spoločnosti bol živený najmä dopytom po produktoch a službách spadajúcich pod segment digitálnych médií, kde patria známe produkty ako napr. Photoshop. Počas štvrťroku Adobe pokračovalo v spätných odkupoch akcií a počas 3 mesiacov odkúpila 1,9 milióna akcií. Firma ukončila prvý kvartál s hotovosťou 3,45 miliardy dolárov.
Slovo manažmentu
„Spoločnosť Adobe dosiahla rekordné príjmy za 1. štvrťrok a preto zvyšujeme svoje ročné ciele na základe obrovskej príležitosti v celom našom podnikaní a trvalej dôvery v náš globálny výkon,“ uviedol Shantanu Narayen, prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti. „Programy Adobe Creative Cloud, Document Cloud a Experience Cloud sa stali kritickými pre všetky segmenty zákazníkov – od študentov cez jednotlivcov až po veľké podniky po celom svete.“
„Náš výkon v prvom kvartáli bol silný, čo viedlo k zrýchlenému rastu výnosov i ziskov,“ uviedol John Murphy, výkonný viceprezident a finančný riaditeľ firmy. „Spoločnosť Adobe je jedinečná svojou schopnosťou riadiť horný (tržby) aj spodný rast (zisky) so silnými hotovostnými tokmi (cashflow) a maržami.“
Ako bolo spomenuté vedenie spoločnosti zvýšilo svoje ciele do konca roka a vy si ich môžete pozrieť v tabuľke nižšie. Čísla sú na základe GAAP.
Celkové výnosy | $15,45 mld. |
Výnosy zo segmentu digitálnych médií | +22% medziročný nárast |
Výnosy zo segmentu digitálnych skúseností a zážitkov | +20% medziročný nárast |
Miera zdanenia | 17,5% |
Počet akcií | 481 miliónov |
Zisk na akciu (EPS) | 9,13 |
Akcie Adobe
Akcie Adobe patria medzi tie najobľúbenejšie na akciovej burze vôbec. Silné produktové portfólio a rastúci dopyt po ňom ťahá stabilný rast spoločnosti a hodnotu pre ich investorov. Na grafe vyššie je zobrazený vývoj akcií Adobe za posledných 10 rokov. Počas tohto obdobia vzrástli o viac ako +1300%. Aktuálne sa nachádzajú cca -15% pod svojim historickým maximom, ktoré bolo dosiahnuté v priebehu minulého roka.