Rast predaja v Číne a lokálna stratégia

Adidas dosahuje výrazný úspech na čínskom trhu, kde jeho predaj v treťom štvrťroku vzrástol o 9 %. Aj keď v Severnej Amerike zaznamenal pokles, darí sa mu obnoviť pozíciu vďaka ikonickým produktom, ako je rad obuvi Samba, a lokálnej marketingovej stratégii, ktorá prináša výsledky. Jedným z kľúčových krokov bolo otvorenie viac než 200 nových predajní v menších mestách po celej Číne, vďaka čomu Adidas lepšie konkuruje miestnym značkám priamo na ich domácom trhu. Tento prístup nielen rozširuje prítomnosť Adidasu v Číne, ale aj posilňuje dôveru čínskych zákazníkov v značku, ktorá sa snaží byť doslova na každom rohu.

Predaj Adidasu v Číne dosiahol svoj najlepší štvrťročný výkon od roku 2022, pričom tržby dosiahli až 946 miliónov EUR. CEO Adidasu Bjorn Gulden prehlásil, že spoločnosť vidí rastúci podiel na trhu a vyššiu ziskovosť, a to nielen pre značku samotnú, ale aj pre miestnych partnerov. Značka plánuje do konca roka 2023 otvoriť ďalších 100 obchodov a dosiahnuť tak celkový počet 300 nových pobočiek v menších mestách.

Adidas dobýva Čínu: Predaje rastú, Nike zaostáva
Zdroj: Adidas IR

Záujem o Adidas výrazne podporuje jeho adaptácia na miestne preferencie a štýly, čo sa premieta do produktov šitých na mieru pre čínsky trh. Podľa analytika Felixa Dennla je za úspechom značky v Číne práve tento lokálne orientovaný prístup a flexibilita v rámci sezónnych produktov, čo pomáha udržiavať stabilný rast. Na rozdiel od konkurenta Nike, ktorý zaznamenal slabšie výsledky, si Adidas dokáže získať priazeň čínskych zákazníkov. Nemecký výrobca športovej obuvi a oblečenia tak po úspešnom treťom kvartáli zlepšil svoje vyhliadky na celý rok 2024.

Spätný rast v Severnej Amerike a trendy obuvi

Napriek tomu, že tržby Adidasu v Severnej Amerike klesli o 7 % na 1,36 miliardy EUR, predaj bez Yeezy produktov vzrástol, čo naznačuje, že jeho imidž v regióne sa zlepšuje. Adidas dokázal posilniť pozície u predajcov ako Foot Locker a JD Sports, kde prebral podiel od Nike, a to vďaka popularite modelov ako Samba a retro „terrace“ obuv, ktoré inšpirujú futbalovou kultúrou 70. a 80. rokov.

Tento trend umožnil Adidasu oživiť predaj a obnoviť časť stratenej pozície po rozchode so známym rapperom Kanye Westom, ktorého kolekcia Yeezy bola kedysi významným zdrojom príjmov. Podnik navyše dosiahol dohodu o urovnaní právnych sporov s Westom počas tretieho štvrťroku. Zostávajúce zásoby obuvi Yeezy priniesli spoločnosti približne 200 miliónov EUR v tržbách, čo je však menej ako 350 miliónov EUR z predchádzajúceho roka.

Aj napriek zvýšeným marketingovým nákladom, ktoré dosiahli 724 miliónov EUR, sa Adidasu podarilo zvýšiť svoju hrubú maržu o 2 %, čo prispelo k miernemu nárastu ceny akcií o 1,7 %. Nárast marketingových nákladov je spojený najmä s prípravami na Olympijské hry a futbalový šampionát Euro, ktoré posilňujú značku globálne.

Adidas dobýva Čínu: Predaje rastú, Nike zaostáva
Zdroj: Macrotrends

Celkovo Adidas demonštruje silný potenciál, najmä na ázijských trhoch, kde sa mu darí nadviazať silné partnerstvá a presadiť sa v konkurencii lokálnych hráčov. Hoci výkonnosť na severoamerickom trhu ukazuje určitú nestabilitu, spoločnosť sa môže spoliehať na silnú prítomnosť v Číne a rastúci záujem o jej produkty na iných trhoch.

Akcie Adidas


Akcie firmy od začiatku roka vzrástli o +20,1 % na 218,9 EUR. Pri tejto cene sa akcie firmy obchodujú za 201,1 násobok zisku na akciu (P/E), 30,5 násobok očakávaného budúcoročného zisku na akciu (Forward P/E) a 35,4 násobok EV/EBITDA. Trhová kapitalizácia spoločnosti je 40,2 miliardy USD. Súčasný dividendový výnos je na úrovni 0,32 %.


Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.

etoro
ZDROJBloomberg, FinanceYahoo
Predchádzajúci článokExpedia má vyššie ciele, zosadí neohrozeného kráľa Booking?
Ďalší článokSektor EV dostáva pozitívny impulz, ON Semiconductor rastie
Patrik pracuje ako analytik a tiež redaktor investičného portálu akcie.sk. Špecializuje sa najmä na makroekonómiu a akciové trhy. Jeho cieľom je zvýšiť investičnú gramotnosť na Slovensku a približovať odborné témy ľudským jazykom.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno