Starbucks
Americká sieť kaviarní Starbucks nenaplnila očakávania investorov, keď za druhý fiškálny štvrťrok vykázala upravený zisk na akciu 0,41 USD, čo je menej než očakávaných 0,49 USD. Tržby dosiahli 8,76 miliardy USD, pričom analytici počítali s 8,83 miliardy USD. Akcie spoločnosti po zverejnení výsledkov mierne klesli.
Spoločnosť zároveň zaznamenala piaty po sebe idúci pokles tržieb na porovnateľných predajniach, tentoraz o 1 %, čo je mierne horší výsledok, ako očakával trh. V Severnej Amerike klesli porovnateľné tržby taktiež o 1 %, zatiaľ čo v Kanade sa vrátili k rastu. Marže firmy klesajú už päť kvartálov v rade, najnovšie sa znížili o 590 bázických bodov.
CEO Brian Niccol, ktorý nastúpil do vedenia spoločnosti v septembri po úspešnom pôsobení v Chipotle, sa snaží o oživenie značky pomocou iniciatívy „Back to Starbucks“. Tá zahŕňa zvýšenie zamestnanosti a návrat k osobnejšiemu prístupu, ako napríklad písanie mien na poháre či používanie keramických šálok.
Starbucks plánuje namiesto investícií do automatizácie zvýšiť počet zamestnancov a do mája to bude platiť pre 1 500 až 2 000 prevádzok, do konca roka až pre 3 000. Niccol uviedol, že predchádzajúce snahy o znižovanie nákladov prostredníctvom technológií sa neosvedčili a že kvalitná obsluha má zásadný vplyv na zákaznícku skúsenosť.
Spoločnosť tiež výrazne obmedzí nasadenie svojho automatizačného systému Siren, ktorý mal pôvodne uľahčiť prípravu nápojov. Namiesto plošného nasadenia sa teraz zameria len na vybrané prevádzky s vysokým objemom predaja a drive-thru obsluhou. Tento krok ide proti trendu konkurencie, ktorá stále viac investuje do technológií s cieľom znižovať náklady na prácu.
Ďalšie správy v našej sekcií krátke správy.
Akcie spoločnosti môžete kúpiť TU.
