EssilorLuxottica láme rekordy

EssilorLuxottica je nesporný globálny líder v oblasti očnej optiky, ktorý dominuje trhu od okuliarových šošoviek cez rámy až po slnečné okuliare. Táto korporácia nie je len výrobcom, ale aj kľúčovým hráčom, ktorý definuje trendy a spája luxus, technológiu a komplexnú starostlivosť o zrak.

Jej sila spočíva v unikátnej fúzii prémiového portfólia značiek s priekopníckymi inováciami. Pod jednou strechou sa nachádzajú ikonické mená ako Ray-Ban a Oakley, ktoré neustále posúvajú hranice, o čom svedčí napríklad spolupráca Ray-Ban so spoločnosťou Meta na vývoji inteligentných okuliarov. Zároveň si firma udržiava silnú pozíciu aj v segmente luxusu, keďže jej licenčné portfólio zahŕňa exkluzívne značky ako Chanel, Prada alebo Armani.

EssilorLuxottica tak ponúka nielen produkty, ale aj komplexné riešenia starostlivosti o zrak, ktoré dodáva spotrebiteľom vo viac ako 150 krajinách sveta. Táto rozsiahla globálna pôsobnosť a hĺbka portfólia sa odráža aj na finančnej výkonnosti firmy; jej tržby za posledných 12 mesiacov (TTM) dosiahli impozantných 27,3 miliárd EUR, čo potvrdzuje jej dominantné postavenie v odvetví.

Po zverejnení výsledkov za 3. kvartál 2025 cena akcií explodovala. Akcie si pripísali až 13 %, čo predstavuje nárast trhovej kapitalizácie o takmer 17 miliárd EUR. Týmto sa akcie firmy dostali na najvyššiu hodnotu v histórii. Investorom sa páčil silný rast tržieb, ktorý bol až 11,7 % (pri konštantných menových kurzov) a tržby za 3. kvartál tak vzrástli na 6,9 miliardy EUR.

Silné výsledky, rekordné čísla a akcie na historických úrovniach zdobia spoločnosť EssilorLuxottica. Za týmto rekordným rastom stojí strategická kombinácia faktorov. Kľúčovú úlohu zohral najmä zvýšený dopyt po inteligentných zariadeniach (wearables). Príkladom je model Ray-Ban Meta, ktorého vývoj začal v spolupráci so spoločnosťou Meta už počas pandémie. Úspech týchto inovatívnych inteligentných okuliarov ukazuje, ako EssilorLuxottica efektívne transformuje tradičnú optiku na technologický trh s vysokou maržou

Inteligentné okuliare Ray-Ban Meta novým motorom rastu?

Hoci tržby z týchto inteligentných zariadení tvoria zatiaľ len malé percento celkového obratu, pre investorov sa stali ústredným bodom pozornosti. Trh verí, že práve smart okuliare predstavujú významný budúci zdroj tržieb. Analytici banky Barclays sú obzvlášť optimistickí. Predpovedajú, že tento segment môže byť takou významnou inováciou, že by mohol čiastočne nahradiť aj mobilné telefóny. Ich projekcie hovoria o predaji 60 miliónov kusov smart okuliarov celosvetovo do roku 2035.

Tieto očakávania nie sú neopodstatnené. Finančný riaditeľ EssilorLuxottica, Stefano Grasso, potvrdil, že predaj smart okuliarov prispel k celkovému rastu tržieb firmy až štyrmi percentuálnymi bodmi. Takýto silný dopyt dokonca núti spoločnosť zvýšiť výrobné kapacity skôr, než pôvodne plánovala, čo signalizuje, že EssilorLuxottica je pripravená ťažiť z tohto technologického obratu.

Akcie EssilorLuxottica



Akcie firmy za posledných 12 mesiacov stúpli o 43,8%. V súčasnosti sa akcie spoločnosti obchodujú za 312 EUR. Pri tejto cene sa akcie obchodujú za 60,6 násobok zisku na akciu (P/E), 40,7 očakávaného zisku na akciu (Forward P/E) a 27,7 násobok EV/EBITDA. Súčasná trhová kapitalizácia firmy je 144 miliárd EUR.

Ďalšie novinky zo sveta investovania
Akcie firmy si môžete kúpiť TU.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno